Chapter 3 - interview

Marissas Perspektiv:
 
Jag vaknade av mitt alarm. Inget att hänt i går igentligen. Jag hade stuckit en halvtimme senare då jag kände att jag var tvungen att packa upp, så det hade inte blivit som Simon ville att vi skulle lära känna varandra bättre. Nialls flickvän kom inte heller då hon fick förhinder. Jag reste på mig ur den väldigt bekväma sängen och gick bort till garderoben där jag hade mina kläder. Det var inte så lycksigt som jag hade det hemma i La men det funkade. Jag öppnade garderoben och tog ut ett par svarta jeans och sen en snygg tröja. Jag skulle ju faktsikt på en intervjuv. Min stylist skulle komma vilken minut som helst så jag gick och satte mig i köket så länge. Jag drack ett glas juice men åt inget då vi skulle ut på lunch nu. Det ringde på dörren och jag gick och öppna. "Hej Marissa" Sa hon. "Hej" Sa jag och log. Vi gick in till rummet hon skulle sminka och fixa mitt hår i och det gick på tjugo minuter så var jag klar. "Tack" log jag. "Så lite" Sa hon. "Ska du inte byta kläder övertill.?" Frågade hon och kollade menat på mig. "Vad ska jag ha då?" Frågade hon. "Vänta lite" Sa hon och gick ut. Jag suckade. Hon kom tillbaks med en vit tröja och en snygg kavaj. Det var rätt snyggt. "Det blir det" Log jag. Hon tog också fram ett halsband som jag skulle ha till.
 
"Dom kommer om tre minuter så du kan gå" Sa jag och log. "Då gör jag det" Log hon. Jag nickade och gick för att samla ihop mina grejer som jag hade lite överallt. Det ringde på dörren och jag ryckte till då jag blev skrämd. Jag öppnade och där stod Louis och Niall de två jag fick bäst kontakt med igår. "Hej" Log jag. "Tja." Sa de. Jag drog på mig mina skor och tog min väska sen gick jag ut. "Var är de andra?" Frågade jag tyst för att bryta tystnaden som uppstod. "Där nere" Sa de. Jag nickade. Det var lite pinsamt då vi absolut inte kände varandra särkilt bra. Dock kunde jag inte låta bli att märka deras sexiga dialekt. Alla hade olika dialekter men väldigt sexiga. Vi gick ner för alla trappor och det var verkligen många men vi kom ner till slut och Liam Harry och Zayn stod i trapphuset och vänta. "Så" Sa Louis och de kollade bak mot oss. Jag log lite som en hälsning. "Vi måste vänta på Paul" Sa Harry. Louis nickade. "Har du en livvakt?" Frågade han och kollade på mig. Jag nickade. "Jag kan ringa honom om ni vill?" Frågade jag. "Trodde du att det inte skulle vara några paparazzis i London eller?" Frågade Harry spydigt.
 
"Nej jag är ju här, självklart är det papz då" Flinade jag. Han fnös. Vad var det med han?. "Chilla bro. Vaknat på fel sida?" Frågade Louis. "Kanske." Sa han och jag flinade för mig själv. Deras livvakt kom till slut och vi bestämde oss för att jag inte skulle ringa min livvakt. Mark.  Vi gick till något mysigt cafe där de tydligen skulle ha bra mat och det var nära dit vi skulle till intervjuvn sen. Jag tog mig en räksallad och en liten coola. Vi satte oss vid ett bord och en pinsam tystnad bröt ut igen. "Så" Sa Niall med mat i munnen. "Hur lång tid har vi på oss?" Frågade Zayn. "Vi måste gå här i från om tjugo" Sa Paul. Vi nickade. Vi satt i ett hörn och det var lite små tjejer som kom fram och bedde om autograf och bild som vi alla ställde upp på. "Ledsen tjejer. Men vi måste gå nu" Sa Paul. Vi alla ställde oss upp och vi bestämde oss för att gå till intervjuvn vilket kanske inte var det smartaste då papzen var som galna. "Marissa. Vad gör du i London med One Direction." "Dejtar du någon av dom?" "Hur mår ni idag?" "Liam vad gör Marissa med er" "Är någon tillsamans med Marissa" Frågorna bara vällde ut ur deras munnar och jag suckade frustrerat. Utanför var det fullt med fans så vi fick stanna och ta några kort och signera några. Men vi hann inte med så många.
 
De tog emot oss och de satte på oss mickar och fixade lite mer med sminket. Det var en vanlig intervjuv ingen radio så vi skulle alltså filmas. Mamma kom fram till oss. "Kom ihåg om någon frågar om någon favorit eller var det nu kan vara så måste du välja Harry" Sa mamma. "Ja" Suckade jag. Vi fick sätta oss så att jag satte mig mellan Louis och Niall. Över oss satt de andra tre. "Vi sänder om 3...2...1" "Hej och välkomna. Idag har vi med oss One Direction och ingen mindre än Marissa Gold allihopa" Jag log mot kameran och vinkade. "Så. Marissa. Vad gör du här i London?" Frågade de. Jag visste att jag fick berätta varför. "Jag ska på turne med grabbarna här. Dubbel konsert ska vi köra lite grann ungefär fast jag ska bara köra två låtar på varje konsert" Sa jag. "Så du ska alltså följa med på deras turne, hur känns det?" Frågade han. "Bara bra. Jag kännder de inte så jätte bra än men det ska nog gå bra" Sa jag och log. "Det blir det nog. Niall, du, Liam och Louis har ju faktiskt erkänt att detta är eran kändis crush när det gäller tjejer i världen. Hur känns det nu när hon ska följa med" "Jamen då kan det ju inte bli bättre eller hur" Sa han och intervjuvaren skratta. "Marissa. Vem har du fått bäst intryck på då?" Frågade han. Jag visste att jag skulle välja Harry men han hade jag faktiskt fått säms intryck av. "det beror på vad för intryck. Det känns dumt att säga det med" Sa jag. "En rolig då?" Frågade han. "Louis och Niall är väldigt roliga" Sa jag. Jag visste att jag inte fick säga det där och jag kände hur någon gjorde något i min rygg. "Den snyggaste då?" Frågade intervjuvaren. "Ehm. Kanske han i mitten där uppe" Sa jag. Där sa jag i alla fall de jag skulle säga. Folket "uuhade" "Ja vad känner du om det Harry?" Frågade intervjuvaren. "Det är väl bara bra eller hur?" Frågade Harry. "Jo. Det är det. Tycker du att hon är snygg då?" Frågade intervjuvaren. Alla tystnade. "Självklart" Sa han och folk applåderade och bus visslade. Intervjuven höll på ett tag till med en massa prat om nya låtar och så.
 
Efter intervjuven så gick vi ut och mötte Simon som gjorde en highfive med mig. Jag skrattade. "Bra jobbat" Sa han. Jag log. Vi tog alla våra saker och gick ut ur det huset vi varit i. Det var proppat med fans utanför och Paul och min livvakt Mark som hade kommit hjälpte oss ut in till minibussen.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jätte bra!! :)

2012-09-02 @ 15:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0