Chapter 8 - One The Boat.

Saras Perspektiv:

Klockan var fem i elva så jag och Josefin stog nu utanför och väntade på killarna. Det skulle bli väldigt skönt att komma bort ett tag. "Hellu tjejer" "AAH" Båda jag och josefin skrek högt för vi blev rädda. Vi vände oss om och där står Louis, Zayn och Niall och garvar. "Jätte kul" Mumlade jag irriterat. "Ganska så mycket faktiskt" Skrattade Zayn. "Var är de andra?" Frågade Josefine. "De är nere vi båten. Vi alla får ju inte plats i bilen" Sa Niall och vi nickade förstående. "Är eran packning där nere?" Frågade jag och de nickade. "Hur mycket har ni med er?" Frågade Niall chockat. "Jaa, inte så mycket" Skrattade jag. "Tjejer" Mumlade zayn och tog min väska och rullade bort den till bilen som stog femtio meter bort. De bärde in våra väskor och vi åkte dit där båten skulle stå.

Vi gick ut ur bilen och killarna hjälpte oss med våra väskor. "Vilken är båten vi ska åka på?" Frågade jag. "Den där längst bort" Svarade Louis. "Skojar du, den är ju skit stor" Svarade jag förvånat. Vi gick närmare och jag kunde skymta Liam och Harry sitta längst upp i båten. "Vilken bra utsikt man fick helt plötsligt" Sa Harry och jag började skratta.



Killarna hjälpte oss med våra väskor och de ställde de någon stans på båten. Vi gick upp så vi kom till Liam och Harry. Båten hade som två våningar. Där nere var ett litet kök och där nere sov man också. Här uppe fanns det två soffor vid ett bord, inga stora soffor alltså. Sen fanns det ett "däck" där man kunde ligga och sola. En mini trampolin fanns där bak också i fall man ville dyka i vattnet. "Är det en fin båt tycker ni?" Frågade Harry och jag nickade imponerat. "Hur sover vi då?" Frågade jag. "Det finns två rum, en med fyra sängar som är våningsängar och en med två sängar, eller det är två sängar som sitter i hop typ" Svarade Louis. "Och hur hade ni tänkt igenom detta?" Frågade jag och skratta. "De löser sig, man kan sova i hop, eller något." Jag nickade och helt plötsligt sprang alla i väg för att välja säng. Jag och Josefine kollade på varandra och rykte på axlarna och sprang efter. De fyra sängarna var upptagna, och dubbelsängen var bokad av Harry. "Vart ska vi sova då?" Frågade Josefine. "Ni får åka hem igen" Skrattade Niall. "Jag skoja bara" sa han sen. "Ha-ha, jätte kul" Muttrade jag.

De skrattade och jag och Josefine stog fortfarande och visste inte vart vi skulle sova. Självklart ville jag sova hos Harry men ville inte tränga mig på. "En sover med Harry, och en får typ dela säng med någon av oss" Svarade Louis. 
"Okej, jag tror vi alla vet vem Harry vill ska sova där inne, och vem som vill sova där inne, så Sara du kan ju lika gärna sova där, och du Josefine får välja vem du vill sova hos" Sa Louis. Jag kände rodnaden spred sig över mitt ansikte. "Okej, vilka sover överst?" frågade Josefine. "Louis och Niall räckte upp handen" "Okej, då tar jag bort er, sen Liam du har flickvän så då känns det drygt mot henne, så Zayn" Sa hon och så blev det. Harry hjälpte mig med väskan in i det lilla rummet.
De var två sängar som satt i hop med varandra som Louis sa. 
"Blir det här bra?" Frågade han och jag nickade. "Bra" Log han. Jag fnittrade till lite. 

Komentera :) 

"


Kommentarer
Postat av: Anna

Jätte bra!

2012-05-09 @ 19:36:12
Postat av: Mirabelle 1D

Vill du ha ett länkbyte?

2012-05-20 @ 08:58:15
URL: http://mirabellem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0