Chapter 25 - This just can't be happening.

Jag vaknade morgonen efter av samma illamående känsla. Jag suckade djupt och sprang till toaletten. Josse hade antagligen hört för att hon satt nu med mitt hår. "Sara det här är inte normalt, det var två dagar sedan festen" Sa hon och jag fick en nervös känsla i magen. "Sara när ska du ha din mens" Sa hon. Jag sperrade upp mina ögon och hon skakade på huvudet. "Svara mig" Sa hon. Jag kollade på henne men sedan ner i golvet. "Den är en vecka sen" sa jag. Helvete, jag kunde väl inte, nej jag kunde bara inte vara gravid. "Stanna här jag går och köper ett gravidtets test" Sa hon och jag nickade. Jag hörde inom loppet av några minuter att hon stängde dörren. Jag suckade. Gravid???. Jag kunde bara inte vara det. Jag har inte ens fyllt arton än, okej jag gör det om någon månad, men ändå. Men då slog det mig, vem skulle vara pappan i sånna fall, Niall eller Harry?.
 
Snart var Josse hemma och hon kom in till toan. Hon kom med flera kartonger och jag skrattade. Jag började med ett och läste instruktionerna om hur man skulle göra. Josse gick ut. När jag var klar så skulle man vänta femton minuter på resultatet så jag gick ut till Josse i där hon satt i min säng. "Josse?" Frågade jag. Hon nickade. "Om jag skulle vara gravid, vem är pappan?" Frågade jag och var väldigt nära på att börja gråta. Hon spärrade upp sina ögon och tog sig för munnen. "Oh nej" Sa hon. "Vänta lite nu, Säg exakt vilken dag du och -harry hade sex, det är onsdag i dag så du måste räkna ut det okej?" Jag nickade. "Förra veckan på tisdagen" "Okej, vilket datum får du mens då?" Frågade hon. "alltid 3 eller 4" Sa jag. "Okej det var i torsdags och fredags, och du fick den inte då, och du hade det med Niall i söndags, det borde vara Harry i sånna fall, men man vet ju inte" Sa hon och jag slog mig i pannan. Hur kunde jag vara så dum?.
 
Det pep inne i badrummet och jag vågade inte gå in. Jag gjorde en gest att Josse skulle gå in och hon gjorde det. Hon kom och la testet framför mig, och det bara kunde inte vara sant.
 
 
"Du är gravid Sara" Sa josse och jag kände hur mina tårar började rinna ner från mina kinder. "Nej Josse, jag kan inte vara graavid, jag kan inte, jag är inte ens arton, jag kommer inte klara det här, NEJ NEJ" Jag fick panik och Josse omfamnade mig så jag skulle lugna ner mig. "okej, bara för att vara mer säker, Gör ett till" Sa Josse och jag nickade. Det var en annan sort denna gången och man skulle vänta femton minuter på den här. "Om du nu är gravid som det verkar, så måste du berätta för Harry och Niall samtidigt" Sa Josse. "Jag vet" suckade jag. "Josse, jag måste berätta detta för mamma och dom med, men jag kommer aldrig kunna göra det" Sa jag. "Vi ska vara i London i typ fem veckor till, det kommer inte ens märkts på dig att du är gravid då, de kommer antagligen vara i Stockholm när vi kommer hem igen så då kan vi se till att de är där och då kan du berätta det, okej?" Sa hon. "Okej" Sa jag och andades ut lite grann. "Det kommer gå bra, jag finns med dig hela vägen, okej?" Jag nickade.
 
5 Dagar Senare:
Jag satt redan redo i bilen på väg till lägenheten i London. Vi hade nyss uppblockade av chauffören. Vi hade varit hemma i Sverige i sex dagar. Det gick inget mer flyg förns om fyra dagar så därför tyckte vi att det blev bra med det här. Josse hade sagt till Zayn att vi skulle vara här så vi skulle komma dirrekt upp till deras lägenhet. Jag var nervös himla nervös, aldrig varit så här nervös förut. Jag var också tvungen att tala om att jag var gravid för både Niall och Harry och jag visste inte hur jag skulle göra det. Josse höll min hand i bilen och jag kramade den hårdare när jag såg att vi var framme. "Ta det lugnt det kommer gå bra". Vi hade ingen väska med oss den här gången, vi hade lämna tillräckligt mycket i lägenheten så det skulle vi klara oss på.
 
Jag tog ett djupt andetag innan vi ringde på deras dörr. Louis öppnade med ett stort leende på läpparna. "HEEJ" Sa han och välkomnade oss i en kram. "Någon har saknat dig" Viskade Louis i mitt öra. "Harry" Viskade han sen. Jag log lite för mig själv och slängde mig sedan i Liams armar och han skrattade och tog emot mig. Jag mötte sedan ett par bruna ögon som tillhörde Zayn. "Hej Zayn" Sa jag glatt. "Hej Sara" Sa han glatt. De andra två var inte här i hallen så de var nog någon annan stans. Jag vågade in gå först så snart tog Louis mig i armen och vi gick mot köket. Harrý stog och lagade mat och Niall stod och titta på. Niall kom glatt fram och kramade mig och när jag kramade om honom tittade Harry upp mot mig och vi hade länge ögonkontakt. "Ska vi gå och prata?" Frågade sen Harry. Jag nickade stelt och medans han kom så kramade han om Josse också. Vi gick in i hans rum och det var väldigt pinsamt för ingen sa något. Han stog med korsade armar och jag kunde verkligen inte säga vad han tänkte.
 
"Så" Sa han. "Harry, jag är verkligen jätt-" Mer han jag inte säga förns tårarna sprutade ut från mina ögon. "Snälla gråt inte" Bad han. "Vad ska jag göra då?" Stammade jag. Han kom fram mot mig och torkade bort mina tårar. Jag förstår inte riktigt hur jag kunde ha tårar kvar så mycket som jag gråtit. "Ssh" sa han och drog in mig i en kram. Som jag längtat, som jag saknat hans underbara varma kramar. Jag grät mot hans axel och han strök mig över ryggen. "Jag klarar inte av när du gråter Sara" Sa han och jag tittade in i hans ögon och såg också att det rann lite tårar ner från hans kinder. "Jag har läst ditt brev om och om igen" Sa Harry. "Jag har saknat dig så grymt mycket, jag kan inte glömma det du gjort, men jag kan förlåta, alla förtjänar en andra chans, jag har förlåtit Niall och se hur dåligt du mår av det och jag förstår verkligen att det inte var med mening, därför ger jag dig en andra chans, men jag vill inte bara hoppa in i ett förhållande med dig, utan börja om" Sa han. Lätt att börja om när jag kommer säga att jag är gravid liksom. Jag sköt bort tanken. Jag kunde bara inte tala om det nu. "Tack" Sa jag och han strök bort en tår med sin tumme. Han kramade mig och jag besvarade den. "Vi tar en dag i taget okej?" Sa han. Jag nickade. "Jag har saknat dig Sara" Sa han och kysste min kind. Jag rodnade. "Jag har saknat dig med Harry."
 
Puh, han förlät henne... Thank god. Men hur kommer han reagera på när hon säger att hon är gravid, och hur blir det, Vem är pappan? Komentera älsklingar!

Kommentarer
Postat av: fia

Skit bra!! Hoppas Harry är pappan och barnet döps Jamie!! Om hon behåller det ! ;)Gulligt, hahaha! aja grymt kapitel

2012-06-28 @ 21:41:55
Postat av: Mirabelle 1D

Glad att han förlät henne och jag hoppas innerligt att det är Harry som är pappan!

2012-06-28 @ 22:13:50
URL: http://mirabellem.blogg.se
Postat av: Cajsa

sååå himla braa!! :)

2012-06-28 @ 22:15:12
Postat av: Anna

Super bra! Men Sara måste berätta... OMG! Hur komer bli då? Åhh,mer! Måste få veta vad som ska hända. :) Jag tror det är Harrys barn...

2012-06-28 @ 22:30:29
Postat av: Anonym

Sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt bra vill ha mer :D Harry är pappan tror jag! :D

2012-06-29 @ 13:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0