Chapter 22 - Party, who went really wrong. Part 1

Saras Perspektiv:
Jag och Josse hade precis kommit hem till våran lägenhet vi skulle snart gå över till grabbarna men bestämde oss för att gå hit först. "Visst var det rätt pinsamt när de fråga om oss?" Frågade hon. "Ja jätte pinsamt, men vad ska vi göra då, vi dejtar två superstjärnor" Skrattade jag. "Jo, det förstås" Sa hon. "du Josse?" Frågade jag, "Japp" Svarade hon. "Kommer du ihåg vad vi kom hit för att göra, det var för att festa, vi har festat en gång" Sa jag. "Du har rätt, ska vi gå ut i kväll, och ta med oss grabbarna?" Frågade hon. "Det låter som en plan, kan du ringa de då?" Frågade jag. Hon nickade och slog in något nummer och gick i väg för att prata. Jag tog mig ett glas vatten så länge medans hon var och pratade. "Så" Sa hon. "Ville alla?" "Nae, eller Harry, Zayn och Niall kommer de andra två skulle till Eleanor och Danille" Sa hon. "Jaha" Sa jag. "Föresten jag tänkte på en sak" Sa hon. "Jaha och det var?" Frågade jag. "Har du och Harry haft du vet det där?" Frågade hon. "Josse, varför frågar du det?" Frågade jag chockat. "Vi är bästa vänner, vi berättar alltid sånt förut" Sa hon. Hon hade dock rätt. "Ja och det vet du, du vet efter klubben förra gången" Sa jag. Hon suckade. "Ja men någon mer gång, när hade det ni senast?" Frågade hon. "Några dagar sen vad då?" Frågade jag. "Bara nyfiken" Skrattade hon. "Herre gud, du och Zayn då?" Frågade jag och vickade på ögonbrynen. "Okej du hade rätt det var rätt pinsamt" Sa hon. "Sa ju det" skrattade jag. "Men typ, jag vene en vecka sen" Sa hon. "Okej, men nu måste vi verkligen fixa oss" Sa hon och jag höll med.
 
 
 
Jag tog på mig en beaigh top och blå kjol med ett brunt bälte till. Lockade sedan mitt hår och sminkade senare mitt ansikte. Jag var väldigt taggad för att gå på fest nu, vi hade inte gjort det på länge vilket jag faktiskt saknat lite. Vi kom ändå hit för att festa liksom. Men jag ska inte klaga, jag har träffat Harry. Nu kom jag helt plötsligt på att jag inte användt mina pary skor. Jag tog upp skolådan där de ligger i och studerade de, de är verkligen snygga alltså. Jag tog på mig de och gick sedan ut till hallen där Josse också stog redo.
 
"Redo?" Frågade hon. "Om jag är" Sa jag. Vi tog armkrok på varandra och gick ner för trappan. Utanför lägenheten stog alla tre killarna och Harry omfamnade mig i en kram och kysste mig sedan mjukt. "Jag älskar dig" Mimade han. "Älskar dig också"  Mimade jag tilbaka. Vi hoppade in i Harrys bil. I två olika bilar körde vi. Zayn och Josse körde med Niall. Vi åkte dit och vi kom in dirrekt och behövde inte stå och köa som vissa andra. Hallå, One Direction skulle festa liksom, haha!. Vi gick till drickan dirrekt och tog mig ett glas med vodka och redbull. Jag stog och drack och snacka med Harry. Innan vi gick in på dansgolvet hällde jag i ren vodka i samma glas och drack upp även det. "du är en bad ass på att dricka du" "Jag vet" Skrattade jag. Jag la mina armar runt hans nacke och vi började dansa. Men snart börjat festen på riktigt och fartigare låtar kom.
 
Jag gick snart med Emma ut till drickan igen och vi halsade i oss lite mer vodka. Sedan såklart, lite mer. Niall hängde också på och snart tävlade vi i shottävling. Oturligt vann Niall, dock kom jag på andra plats. "Inte illa för att vara tjej" Sa han och rapa. "Jag vet." Jag tog ett kliv och höll på att ramla. Jag kanske hade börjat dricka för mycket på en gång. Jag kände mig yr och Harry kom snart upp vid min sida. "Är du redan full?" Frågade han. "Neeejjj, vad får dig att tro det?" Fnös jag. Han kollade menat på mig. Jag kanske var lite dragen... Jag stog snart och hånglade med Harry på dansgolvet. Jag såg Zayn och Emma sitta i en soffa längre bort. Niall gjorde de sällskap genom att landa över de, han var jääävligt full. "Kom, jag är törstig" Sa jag till Harry. "Ska du verkligen dricka mer?" Frågade han. "Kom igen, va inte så tråkig, vi är på en fest" Sa jag och drog med honom.
 
Jag hällde upp ett till glas till mig och Harry tog en öl burk och öppnade. Jag halsade i mig vodkan som verkligen sved i halsen, Jag tog ett annat glas fast med mer redbull denna gången. "Okej du är full nu" Sa Harry. "Nejjj det är jag inte, kom nu" Sa jag och tog hans hand men snart snubblade jag och ramlade på golvet. "Jo det är du" Sa han och kollade menat på mig, igen. "Harry släpp loss lite snäääääääääääääääääälllla" Sa jag. "Inte så lätt när du är så himla full" sa han. "Bli full du med vettjaa, polarn" Sa jag och slog till honom lite löst på axeln. Jag dansade till musiken men snart blev det för mycket och jag tog min hand för pannan. "Ska vi gå hem?" Frågade han. "Är du galen?" Frågade jag. "Koooom" Sa jag och drog med honom til soffan där de andra satt. "Heeejjj kompsiar" "Oj någon är full" Sa Zayn. "Jag, puh nej" Sa jag och satte mig i soffan. "Nemen, Shoooot kungen" Sa jag och gav Niall en highfive. "Ni ska seriöst inte dricka mer" Sa Zayn. Jag suckade vilket Niall med gjorde. "Seriöst Niall vi är de ända roliga här, ska vi gå någon stans du vet var Köööket" Jag viskade de sista. "Japp, Vi ska bara ta oss en liten sväng du vet så där man gör ibland" Sa Niall. Jag skrattade. "Avslöja inte" sa jag och vi gick mot köket och drack mer. Allt snurrade men jag brydde mig inte. Snart kom någon och rykte glaset i från mig. "Harry vad gör du?" Frågade jag irriterat. "Du är tillräckligt full, kom vi går hem." Sa han. "Nej jag tänker inte gå hem." Sa jag. "Nehe, då går jag hem då" Sa han och lämnade mig där.
 
Vänta ni bara, näästa kapitel... Och det efter det, Aoouch...

Kommentarer
Postat av: Anna

OMG, mer... Kan gissa på mer drama...

2012-06-26 @ 22:51:39
Postat av: Mirabelle 1D

OMG!! DU SKRIVER SÅ JÄKLA BRA!!!! kan inte vänta tills nästa kapitel...!! ;)

2012-06-27 @ 12:09:33
URL: http://mirabellem.blogg.se
Postat av: Cajsa

jättejättebraa!! :)

2012-06-27 @ 14:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0