Chapter 15 - I Like You

Harrys Perspektiv:

Jag kom hem från Sara och gick raka vägen in i duschen. Jag gick sedan in i garderoben och drog på mig nya fräsha kläder. Jag gick ut ur rummet för att kika om någon var hemma, jag hade rätt eftersom både Zayn och Niall var hemma. "Har du haft kuuuul hos Sara?" Frågade Zayn och vickade på ögonbrynen. "Du och Josefine har också haft kul ser jag" Och blinkar tillbax han blev tyst och jag skrattade åt honom. "Är Liam och Louis i deras lägenhet?" Frågade jag. "Nae, de är på gymmet men vi palla inte följa med" Sa Nial och skratta. "jaha" Svarade jag. "Meeen" Började jag. "Sara kommer ikväll såå.." "Okej, vi ska inte störa" Sa niall och jag log nöjt och sa tack.

*

Kvällen var snart inkommen och jag hade serverat mat på bordet, och tänt mycket ljus. Det var nu det gällde. Jag skulle säga sanningen. Jag var nervös, tänk tänk om det inte var lika dant från hennes sida, vart skulle jag ta vägen i sådana fall?. Ringklockan hördes och jag kände hur nervös jag blev. Jag svalde och gick lugnt och sansat till dörren. Jag öppnade dörren och där stog hon vackrare en vanligt om det äns är möjligt. "Hej" Fnittrade hon. "Hej" log jag. "Kom in" Sa jag och tog henne i handen. Hon tog av sig sina skor och jag ledde henne in till köket och hon stog med öppen mun när hon fick se vad jag hade gjort. "Har du verkligen gjort det här själv?" Frågade hon imponerat.

"Ja, det har jag" Sa jag. "du hade verkligen inte behö-" Jag avbröt henne. "Men jag ville" Sa jag och kysste henne på kinden och hon fnittrade till och kollade ner i golvet, hon var så grymt söt när hon gjorde så. Jag drog ut stolen så hon kunde sätta sig sen satte jag mig på min och vi började att äta. Det var ingen komplicerad mat jag hade gjort, pasta bologneze men det fick duga. Hon verkade gilla det i alla fall. "Var det gott?" Frågade jag. "Jätte gott" Log hon. "bra" Sa jag och hon skrattade till lite.



"kom" Sa jag ióch tog henne i handen. Jag ledde in henne till ett rum hon inte varit i. En liten mini studío. Jag satte mig på pallen och drog upp gitrarren. Hon satte sig mitt emot mig och jag började sjunga på låten vi skrivit, "What makes you beautiful" fast en akustisk version. Hon log under hela låten jag sjöng och om jag inte såg fel kunde jag se en tår bildas i hennes öga.

"Du sjunger väldigt vackert, det var första gången jag hörde dig sjunga, på riktigt då, eller jag vet inte vem det var elle-" Jag avbröt henne denna gången med. men inte på samma sätt utan jag pressade mina läppar mot hennes i en passionerad kyss. vi avbröt kyssen och kollade in i varandras ögon, det var dags nu. "Sara, jag vet inte riktigt hur länge vi känt varandra, men det känns som jag känt dig i en evighet, och jag faller för dig, så jävla hårt rent ut sagt, jag gillar dig skarpt mycket, och jag hoppas verkligen du känner lika dant, annars så vet jag inte vart jag tar mig till."


Kommentarer
Postat av: Anna

Jätte bra!!!

2012-06-09 @ 19:24:07
Postat av: Stina

jag har läst hela novellen nu, den är jättegullig!! :D

2012-06-18 @ 00:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0