Turn In To Love. - Handling + Chapter 1 - Youre Going.

 
 
Marissa Gold. Inte den vanliga sjutton åringen. Hon bor i La och lever sin dröm. Hon är en av de kändaste tonåringarna i världen och den kändastade tonråstjejen i världen. Hon har allt. Utseendet, Uppmärksamheten, Pengarna, Rösten, Allt. Hon uppträder för tusentals fans, men hon har gått in i den där svackan som flera kändisar gått in i. Hon börjar dricka och gå ut och festa. Det uppskattas inte av vissa, speciellt inte av hennes yngre fans, inte över hennes fans överhuvudtaget. Så det är flera och flera fans som lämnat henne. Men inte länge till. Marissas mamma som också är hennes manager tar kontakt med Simon Cowell som signade One Direction. De har haft mycket kontakt med varandra då de känner varandra och har jobbat ihop. I One Direction finns det också en fest prisse precis som Marissa, en kille vid namn Harry Styles. Det är nu Marissas värld vänds upp ner. Simon och Marissas mamma bestämmer sig för att Marissa och Harry ska fejk dejta, som ett pr-trick för mer publicitet, mindre anklagelser och förhoppnings vis mindre folk som lämnar. 
 
 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Marissas Perspektiv:
 
Vad var det som var så jävla viktigt att behöva väcka mig elva på morgonen?. Jag suckade irriterat och gick för att duscha och sen dra på mig nya kläder. Jag gick sedan in till vardagsrummet och satte mig i soffan. "Vad ville du?" Frågade jag mamma. "Du vet vad vi sagt om att vara ute och festa hela tiden, när kom du hem igår igentligen, eller ska jag fråga imorse?" Sa hon och jag suckade högt. "Nå?" Frågade hon. "Kom igen jag har kul låt mig ha kul" Sa jag irriterat. "Ja, jag förstår det, men du är fortfarande minderårig, och har en karriär att tänka på Marissa" Sa hon allvarligt. "Ja jag vet" Sa jag. "Bra. För allt är redan bestämt. Vi åker till London imorgon" Sa hon. "Vänta va, varför?" Frågade jag. "Du ska dejta Harry Styles" Sa hon och min haka föll till golvet. "VA?" Frågade jag förvånat och argt. "Ja, och du har inget att säga till om. Allt är bestämt och du ska ner dit så ska du umgås med dom tills du följer med på deras turne om två tre veckor, du ska uppträda två låtar på varje konsert" Sa hon. "Really?" Frågade jag irriterat. "Ja. Allt är bestämt." "Mamma sluta." Sa jag argt. "Det är som du aldrig varit ung"
 
 
"Tro mig det har jag, Det här är bäst för din karriär Marissa. Du tappar mer och mer av dina fans." Sa hon och jag suckade. Det visste jag att jag hade gjort. Men london?. Dejta Harry Styles?. "Ingen kommer ens gå på att vi ska dejta" Sa jag irriterat. "Jo, ni ska umgås som vänner alla ni fem, och sen efter ett tag så ska ni kanske börja gå och hålla varandra i handen och så vidare. Du vet hur detta funkar" Jag suckade frustrerat. "Vad tycker pappa om detta, vad tycker Harry om detta?" Frågade jag och jag märkte knappt själv hur jag nästan skrek. Men kom igen, jag ville inte lämna mitt liv i La för något liv i lilla England. "Din pappa är med på noterna och han flyttar ner också så småning om. Var lugn, du och Harry ska inte tillbringa hela erat liv tillsamans, bara några månader. Helt ärligt vet jag inte vad Harry tycker om detta då han också ska få reda på detta idag."  Jag kände bara för att slå till något. Vad var det här för skit?.
 
Harrys Perspektiv:
"Därför ska du låtsas dejta Marissa Gold. Hon kommer hit imorgon redan så ska ni umgås innan ni drar iväg på turne, så följer hon med på den och ska uppträda två låtar på varje konsert" Sa Simon och jag satt där helt jävla förstelnad. Dejta?. Jag dejtar inte. "Du ska ju för fan dejta typ världens snyggaste tjej" Sa Zayn och boxade mig i ryggen. "Simon jag dejtar inte. Varför jag?" Frågade jag. "Det var du som kom hem vid fem igår, och du lämnade inte festen med de andra, det är inte dom andra som har med sig en ny tjej varje kväll heller." Sa han och jag suckade. "Du måste. För bandets skull." Sa Simon. "Okej. Jävla tur att hon är snygg" Sa jag och killarna började skratta och jag gjorde en highfive med de. "Ingår det intima delar med henne också eller?" Frågade jag på skämt och Simon gav mig en menad blick medans Niall och Louis bröt ut i garv.
 
"Marissa Gold mannen" Sa Niall när Simon lämnat lägenheten. "Rätt Nice ändå. Men kom igen. Fejk dejta?. Jag kommer inte ens få ligga eller festa på evigheter" Sa jag och de andra skratta. "Herre gud Harry" Sa de. "Flickvän, det var inte min starka sida att ha. Jag gillade att variera mig. "Hoppas du får dela buss och hotell rum och sånt med henne då eftersom ni ska vara "tillsamans"" Sa Louis. "Fan, önskar det var jag" Sa Niall. Jag skrattade åt honom. Han har alltid haft en crush på henne. Eller både Louis, Liam och Niall har erkännt i en intervju att det är deras kändis crush.
 
Marissas Perspektiv:
 
Mamma hade ring efter mig dirrekt då jag var tvungen att packa.  Packa för hur länge?. Det här skulle ta en evighet. Scenkläder var tvugna att komma i även fast jag har kläder hos min stylist så har jag även några hemma. Vardags kläder, mer finare kläder. Det skulle verkligen ta en evighet. Jag ville inte ens det här så då skulle det ta ännu längre tid.  Jag hörde hur pappa kom hem och jag reste mig genast upp. Jag gick in till köket där han stog. "Pappa måste jag verkligen det här. Jag vill inte" Sa jag och suckade. "Det är bäst så. För din karriär det vet du sen är det bäst för dig som person också att du kommer i från det här med festandet som hållit på allt för länge" Sa han. "Fine" Mumlade jag och gick där i från.
 
 
Det här skulle verkligen ta hela natten. Jag såg på hur jag hade slitit ut hela min garderob. Jag vet inte ens hur länge jag skulle vara borta. Visst man kan ju tvätta oså, men kom igen?. Jag suckade och jag var helt tvungen att börja. Jag skulle åka redan imorgon och jag undrade verkligen hur Harry hade reagerat på detta.
 
Första kapitelt på nya novellen. vad tycker ni?-
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Super bra och älskar handlingen!! ;)

2012-08-28 @ 20:44:55
Postat av: Anonym

Kan du inte byta rad när någon säger någonting? Jag fattar typ ingenting just nu...

Svar: Jag har ju detta tecken " när de säger något... Som. "Hej jag heter Elin. Vad heter du?" "Jag heter Adolf" Förstår du?
justajbnovel.blogg.se

2012-08-29 @ 10:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0