Chapter 42 - Life.

Saras Perspektiv:
 

En vecka gick fortare en anat. Det hade redan gått en vecka, tiden bara flög i väg, vilket den gör man har roligt eller hur?. Vad jag hade fått hört av Louis hade Zayn och Josse haft ett stort bråk här om dagen. Men han hade meddelat att båda kommer med i alla fall. För en gång skull vaknade jag för Harry, så jag smög mig upp för sängen för att göra frukost åt honom. Jag tog fram två ägg och stekte och stekte sedan på lite bacon. "Babe" Jag väckte Harry genom att kyssa honom. "Vv-a" Han satte sig upp. "Kom jag har gjort frukost" Sa jag glatt. "Det hade du inte behövt" Sa han. "Men du gör alltid det till mig så nu är det min tur" Sa jag och log. Han drog på sig ett par shorts över hans kalsonger och gick sedan med mig ut till altanen. Vi satt och åt och pratade om allt mellan himmel och jord och vi hörde hur dörren öppnades. Vi båda ställde oss upp och gick in och där möttes vi av, Louis, Zayn, Liam, Niall och Josse. "Heej" Sa jag och kramade om Josse. Hon kramade om mig också men man kunde lätt se på henne att något var fel. "Hey Zayn" Sa jag glatt och kramade om honom. "Hey Sara" Sa han. Jag hälsade på Niall och Liam också och när jag kom fram till Louis kramade han mig hårt och lyfte upp mig. Harry kramade om killarna som jag gjort med Josse liksom. Det var så gulligt att se hur de verkligen tyckte om varandra.
 
 
"Skulle inte ni komma senare idag?" Frågade jag. "Jo, men vi tänkte varför inte liksom" Sa Niall jag skrattade till. "Sååå visa oss runt då" Sa Liam. Vi nickade. "Här är ett rum med två enkelsängar" Sa jag och öppnade ett rum. "Pax" "Pax" Louis och Liam sa det nästan i munn på varandra så de fick ha det rummet. "Och här är ett rum med en enkel säng och sedan en våning säng" Sa jag. Då fick Niall Zayn och Josse ta det rummet. "Josse ska vi åka in till Stan?" Frågade jag. Hon nickade. Jag kände att jag behövde prata med henne. Man såg på både Zayn och Josse att det var något som inte stämde. Jag gick in på mitt och Harrys rum och han stod också och bytte om. Jag tog fram ett par jeansshorts och skulle knäppa knappen men jag kunde inte. "Skoojar du" Mumlade jag. "Jag kan seriöst inte knäppa knappen" Sa jag och suckade. Jag såg på Harry att han ville skratta men han gjorde inte det. Han log dock medlidande mot mig. I stället satte jag på mig en kjol och en bustier i stället. "Vi ses i kväll, vi skulle fortfarande grilla och så på stranden va?" Frågade jag Harry. "Ja självklart, kommer ni verkligen inte hem förns ikväll?" Frågade Harry. "Jag vet inte, vi får se. Jag ringer när vi kommer hem" Han nickade och jag kysste honom innan jag gick ut till Josse. "Du kör, jag förklarar vägen" Sa jag. Hon nickade. Hon var verkligen inte på samma humör som hon brukar vara. 
 
*
 
Vi hade gått i flera butiker och hon var inte ens på shopping humör och det är verkligen inte henne likt. "Vi går och tar en fika" Sa jag. Hon nickade. Vi satte oss vid ett bord vid ett hörn. Vi hade varsin latte i handen och hon hade en bulle brevid och jag en chokladboll. "Seriöst, vad har hänt mellan dig och Zayn?" frågade jag. "Inget" Sa hon. "Det har det visst, till och med Louis har sagt det, och du beter dig inte som vanligt vis, jag är din bästa vän berätta för mig" Sa jag. "Förlåt, jag vet att du är det, det är bara att jag vet knappt själv vad som hände" "Berätta" "Okej, men han blev typ arg för att jag inte orkade göra något, jag satt bara vid datorn, visst jag kan förstå att det inte var så kul för honom, men jag mådde inte bra, jag hade jätte mycket mens värk." "Sa du det till honom?" Frågade jag. Hon skakade på huvudet. "Men i alla fall, jag sa att jag fick göra vad fan jag ville, och då blev han typ as arg och vi typ börja skrika på varandra" Sa hon. "Varför sa du inte bara att du hade mensvärk, då hade han ju förstått att du inte orkat göra något" Sa jag. "Jag vet det." Sa hon. "Ni kommer lösa det" Sa jag. "Ja, jag hoppas på det." Sa hon och log. 
 
*
 
Efter en heldag med shopping var vi tillbaka i den lilla stugan. Killarna var nere vid stranden så vi bestämde oss för att gå ner vi med. Josse hade lovat mig att hon skulle gå och prata med Zayn dirrekt när vi kom ner annars kunde det bara bli värre om hon drog ut på det. Jag smög upp bakom Harry och ha hoppade  till. Jag skrattade. "Hey babe" Sa han och kysste mig. "Zayn" Jag kollade på Josse. "Kan vi prata?" Frågade hon. Zayn nickade och de båda gick iväg. "Vet du vad de bråka om?" Frågade Louis. Jag nickade. "Vad var det exakt då?" Frågade han. "Jag vet inte, det var något missförstånd bara" Svarade jag. Jag vände mig mot Harry och jag såg hur röd han var i sitt ansikte. "Älskling" Sa jag. Han nickade. "Du har bränt dig rätt mycket i ansiktet" Sa jag. Han stelnade till. "Har jag?" Frågade han. Jag nickade och gav han min telefon så han kunde kolla på sig själv, det såg urgulligt ut. Jag skrattade för att han fick ren panik. "kom jag smörjer in dig" Sa jag och satte mig i hans knä och smörjde försiktigt in hans ansikte. 
 
 
 
Jag satt fortfarande i min kjol och bustier jag ville inte ta av mig. Jag vet inte varför jag alltid fick dåligt självförtroende men jag fick det och det kan jag inte göra något åt. Zayn och Josse kom tillbaka hand i hand och vi applåderade åt de och de skrattade. Jag blev glad för deras skull. Vi begedde oss tillbaka till skolan för killarna skulle duscha och byta om jag och Josse struntade dock i det. Vi packade i stället ner korven i kylväskan, läsken, brödet, ketchupen och senapen. Vi hade gjort det enkelt och vi skulle bara äta korv med bröd. "Jag har fixat så vi kan göra smores också" Sa Harry som var den första att bli klar."Jaha ,var ligger det?" Frågade jag. "Högra skåpet" Sa han och jag nickade. Jag tog ut kexen, marshmallowsena och chokladen. När alla var klara gick vi till stranden igen. Liam och Niall tände brasan så vi kunde grilla våra korvar. Vi hade en varsin pinne och det kändes verkligen som när man var liten. 
 
 
 
 
Liam grillade kanske sin korv lite för nära elden så den blev helt svart. Vi skrattade åt det och han suckade men tog sen en ny. Jag tog ett bröd till min då jag inte vill ha så mycket färg på mig. Hällde på lite ketcup och åt den sedan. Det var verkligen mysigt, Louis satte på lite svag musik och det var verkligen så här man skulle ha det. Kvällen rullade på och jag var proppmätt då jag kanske ätit lite för mycker smores. Jag satt i Harrys knä med en filt över mig. "Det här är livet" Sa Louis. Det var det verkligen, det var så här det skulle vara. Det var verkligen Livet. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jätte bra!

2012-07-30 @ 23:10:14
Postat av: Anna

Jätte bra!

2012-07-30 @ 23:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0