Chapter 24 - HAPPY BIRTHDAY MARISSA

 
Marissas Perspektiv:
 
"Happy Birthday to you, Happy birthday to you, happy birthday dear Marissa, Happy birthday to you" Jag öppnade mina trötta ögon och fick se killarna stå inne vid mitt aldelles för lilla "sovrum" i bussen. "Aww, Tack" Log jag. "Så lite sunshine" Sa Louis. Jag log stort. "Nu är du vuxen allt" Sa Niall och ställde ner en frukost bricka som bestod av pankakstårta. "Japp" Sa jag och log sött. "Fast du kanske vill äta det där inne, annars kommer det nog sluta med att vi alla sitter i din säng" Sa Zayn. "Haha okej" Svarade jag glatt. Jag gav de brickan så de kunde gå och lämna det. "Kan ni stänga dörren, jag ska bara byta om" Sa jag och log. De gjorde som jag sa och jag drog snabbt på mig ett par mjukisar och gick ut till de. Det låg presenter på bordet. "Ni hade verkligen inte behövt" Sade jag. "Jo då, kom nu födelsedagsbarnet" Sa Liam. Jag tog plats bredvid Niall och jag kollade på Harry som kolla på mig och sedan vek ner hans blick. Jag log smått.
 
 
"Börja du" Sa Louis och gav min bestick så jag kunde börja äta. Jag log stort. Vi satt och skrattade tillsamans och jag hade verkligen jätte kul. "Så öppna presenterna nu" Sa Louis extalterat. Jag himlade med ögonen och tog ett paket. "Okej, vems är detta?" Frågade jag. "Mitt" Sa Liam och log. Jag öppnade det och det var en docka som skulle föreställa han. Jag skratta. "Den ska du ha på ditt nattduksbord, när du sover, Deal?" Frågade han. "Deal" Skratta jag. "Vems?" Frågade jag. Det var ett kuvärt. "Mitt" Sa Niall. Jag öppnade det och det var ett brev.
 
Kära Marissa. Nu är det så här att en fågel viskat i mitt öra att du aldrig ätit på världens bästa ställe, även kallat Nandos. Jag ska därför ta dig dit. Jag vet att du nu är glad, för man kan inte få en bättre födelsedagspresent!.
 
Jag skratta. "Tack Niall" Sa jag. "Varsegod" Sa han stolt. "Vems?" Frågade jag återigen. "Mitt" Sa Louis stolt. Det var ett mjukt paket och jag undrade vad han hittat på. Jag öppnade det och det var något grått mjukt. Först tänkte jag gråa mjukis byxor men det var det ej. Utan en tröja där det stod "Tomlinson". Jag skratta "Tack Louis" Sa jag och satte på mig den dirrekt. Det var ett paket kvar och jag hade en magkänsla att det inte var Harrys. "Ditt?" Frågade jag Zayn. Han nickade. Det var ett litet paket och jag öppnade det och det var en ask. Jag kollade undrande på honom. "Öppna det" Sa han. Jag gjorde som han sa och när jag såg vad det var i blev jag otroligt generad och visste knappt vart jag skulle ta vägen. "Oh herre" Skratta jag. "Jag tänkte att det kunde vara bra för dig och Harry, och snyggare kondom kan man ju inte ha eller hur?" Frågade Zayn. Jag täckte för ögonen och min rodnad kunde inte sluta. "Får se" Sa Harry och Louis som höll på att skratta ihjäl sig gav det till honom. "Herre gud" Sade han bara. "Tack för allting verkligen men jag ska nog gå över till mamma nu, hon smsade" Sade jag. "Så lite så issa" Sa Louis och jag kramade honom och de andra. När jag kom till Harry så viskade han. "Jag hade en present men glömde den". Jag nickade bara och gick ut ur bussen. Glömde den?. Vart då liksom?.
 
Jag gick in i mammas och de andras turne buss och möttes av en tårta och .. mormor. "Mormor" Sa jag glatt och sprang fram till henne och krama om henne. "Hehe Hej gumman" Sa hon. "Grattis gumman" Sade hon. "Tacktack" Sa jag glatt. "Grattis min älskling" Mamma kramade mig och sen pappa. "Grattis Marissa, jag ska lämna er i fred" Sa Simon. "Tack Simon" Sa jag glatt. "Hur känns det att vara arton då?" Frågade mamma. "Hehe jätte bra" Sa jag glatt. "Ååh du har blivit så stor min ängel" Sa mamma och krama mig. Jag log glatt. "Kom nu ska vi äta tårta" Sa pappa och jag satte mig vid bordet återigen för att äta tårta, men det gjorde mig inget, jag älskade det. "Blås" Sa mamma. Jag skratta och blåste.
 
 
*
 
Mormor skulle stanna tills imorgon innan hon skulle flyga hem. Av pappa och mamma hade jag fått en Range Rover jag kanske tjatat om lite för mycket. Av mormor hade jag fått lite för mycket pengar tyckte jag. Dagen hade rullat på som vanligt förutom att massa ringt och grattat mig, jag hade även snackat med Emma i telefonen i över en timme. Men nu var det dags för konsert igen och jag var faktiskt jätte taggad. Killarna öppnade numret med WMYB som vanligt och konserten var i gång. Det dröjde inte länge förns det var min tur och jag körde Who owns my love, och When I look at you, jag "mee" Jag sjöng det sista ordet. "Okej, okej, Stop stop." Jag hörde Louis röst och jag såg hur killarna kom ut på scenen. Jag kollade undrans på dom. "Hej Allihopa" Harry pratade. "Som ni kanske vet, eller inte vet, så har vi ett födelsedags barn här inne, kanske någon mer?" Frågade Harry. Alla skrek och jag kollade på de och skratta. "Vi tänkte att vi skulle sjunga lite för Marissa här, är ni med?" Frågade han. Alla skrek. Jag log stort.
 
 "Happy Birthday to you, Happy birthday to you, happy birthday dear Marissa, Happy birthday to youuuu". "Thank You" Ropade jag. "Grattis babe" Sa Harry i micken och jag log stort och kysste honom på kinden, för pressens skull så klart. "Vi tänkte göra en låt tillsamans med Marissa nu är ni redo?" Ropade han. Jag kollade chockat på honom. Vad snackade han om?. När jag hörde intror på min låt Party in The Usa blev jag lugn. Niall började sjunga och jag log. Jag hade inte hört någon sjunga mina låtar förut så här. Zayn tog över och så höll de på. När refrängen kom så sjöng jag med de. "Moving my hips like yeeah" Jag rörde mina höfter och visade att killarna skulle göra lika dant. "So hard with my girls not arround me" Harry gick fram några steg och gjorde värsta bögiga danssteget och jag skratta. "AND ONEDIRECTIONS SONG WAS ON" Skrek Liam. Jag skrattade. Låten var till slut slut, och vi tackade för kvällen. "Godnatt allihopa" Skrek vi och sprang sedan av scenen.
 
*
 
Efter att vi dushat av oss inne i våra lougar så gick jag ut efter jag bytt om. "Kom med här" Simon tog i min arm. "Vart ska vi?" Frågade jag. Han flinade bara. Vi gick ut och jag hoppade till när alla skrek. "GRATTIS". Där stod alla, mamma, pappa, killarna, mormor, crewet och typ världens största tårta. "Tycker ni inte att jag ätit för mycket tårta?" Frågade jag de skratta. "Grattis igen" Log Louise. "Tack" Sa jag glatt. "Kan kärleksparet ställa sig vid tårtan?" Frågade Simon. Jag kollade konstigt på honom, alla här inne visst att det inte var på riktigt. "För pressen" Sade han. Vi gjorde som han sa och ställde oss vid tårtan. Mycket skratt och fyllda magar slutade denna middag med. Klockan måste nästan vara tolv, inte konstigt att jag var trött. "Ja, vi får nog bege oss så vi orkar upp imorgon" Sa mamma. Alla instämde och reste på oss. "Vänta" Harry tog i min hand. När alla hade gått så öppnade ha munnen. "Jag har en present till dig." Jag kollade chockat på honom. "Men-" "Jag ljög, jag ville ge det själv" Sade han. Han gav mig en present och jag log smått och tog emot det och öppnade det. Jag chockades. "Harry, jag kan inte ta emot det här" Sade jag allvarligt. "Jo. Det kan du" Sade han. "Det måste kostat en förmögenhet, är det riktiga diamanter?" Frågade jag. Han nickade."Herre gud." Sade jag. "Gillar du det?" Frågade han. "Ja, det är jätte vackert" Sade jag. "Tack" Sade jag och kramade han. Han kramade mig tillbaka. Jag var på väg att gå. "Vänta igen." Sade han. Jag vände mig om och kollade på honom. "Marissa, du kanske har märkt att jag varit ganska osocial, men jag blir det runt dig. Jag blir nervös runt dig så jag vet aldrig vad jag ska säga, för jag är rädd vad du ska tycka om mig. Jag försöker inte spela något runt dig, jag är en bra människa igentligen även fast det kanske inte märks som det, men jag lovar jag är det. Du är faktiskt en väldigt bra människa du själv kan jag ärligt säga, jag tycker om dig och jag har gjort det väldigt, väldigt länge, och på senaste tiden har jag märkt att jag inte bara gillar dg, utan jag är faktiskt kär i dig. Vet du hur jag vet det, för när du kysser mig in-public så får jag ett par, eller inte ett par utan väldigt många fjälirar i magen som känns som elefanter." Sade han och tog en paus. Innan han hann säga något mer gick jag fram till honom och pressade mina läppar mot hans.
 
 
 
As lååångt kapitel ;)))
 
Har skrivkramp nu!.
Säg mig vad tyckte ni?
Occhhh vad tycker ni om "Haylor"? ;). Tror ni de dejtar, eller är de kompisar? ;)

Kommentarer
Postat av: Sara Mähler

UNDERBART!!!!!!!!!!!! DU ÄR FUCKING BEST LOVE YOU :D:D:D <333333333333

2012-12-05 @ 21:35:28
Postat av: Anna

Super bra. :)

2012-12-06 @ 08:11:34
Postat av: Gabby

BRA!

2012-12-06 @ 21:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0