Chapter 46 - He Is Coming Hoome.

Saras Perspektiv: 7 månader senare.
 
Tiden gick, det gjorde den verkligen. Grabbarna hade varit på en extra turne med up all night i fyra månader. Jag var uppe i drygt 8 månader och tiden hade gått väldigt snabbt. Dock var jag förbuden att gå utanför dörren, då det praktiskt taget bor paparzzis utanför våra lägenheter. Jag hade alltså inte sätt Harry och grabbarna på fyra månader. Jag hade inte fått följa med då man inte ska flyga när man är gravid och de var ända borta i amerika på turne. Vi hade haft kontakt genom skype och det hade funkat hyffsat, dock så saknade jag honom så grymt mycket. Josse hade stannat med mig, eller någon vecka hade hon åkt och hälsat på dom och då hade mamma kommit och hälsat på mig så jag hade aldrig riktigt varit ensam.
 
Vi hade gjort en barnkammare i min och josses lägenhet då vi bestämt att det är där barnet ska vara. Vi har också fler rum över en vad dom har då de redan har fullproppat med saker i varje rum. Den bästa iden var nog också att barnet skulle vara i våran lägenhet. Harry hade också tyckt att det var en bra ide, han hade som förslag att vi kunde flytta ihop men varken han eller jag var nog redo för det. Jag trivdes som vi bodde och jag ville inte ha det på något annat sätt. Josse hade åkt för en stund sen för att hämta grabbarna på flygplatsen. Jag var jätte spänd på att träffa Harry, han kanske tyckte jag var ful, eftersom jag var stor som ett berg. Jag hade svårt att ta mig upp från soffan, eller fotöljen, sängen eller liknande.
 
*
 
Det knackade på dörren men jag kände att det var onödigt att gå och öppna dörren då de redan kan gå in. Jag stog i köket och lutade mig mot köksbänken. Jag hörde hur dörren öppnades och pulsen steg. Jag vet inte varför men jag bkev alltid nervös att se Harry om det varit en stund sen vi sågs, nu var det inte en stund nu var det hela fyra månader. Det hade gått förvånats värt bra ändå. "Saaaaaara" Jag hörde Louis röst. Jag skrattade. "Här inne" Ropade jag. Hans ögon blev stora när han såg mig. "Du var inte särkilt liten längre" Sa han och flinade. "Ha-ha" Sa jag bara och kramade om honom. Louis och hans flickvän hade gjort slut för någon månad sen också vilket var ganska tråkigt då jag tyckte de verkligen passade ihop.
 
Niall och Liam kom in och gav mig en kram. Sen kom Harry och han sken upp i ett leende. "Hej babe" Sa han och gick fram till mig och vi kysstes mjukt. "Jag har saknat dig" Sa han. "Jag har saknat dig med" Sa jag och kysste honom igen. Zayn kom in och gav mig en kram också. "Har det gått bra allting?" Frågade Louis. "Jadå, det är bara lite långtråkigt eftersom jag är hemma hela tiden" Skrattade jag. "Jo, det förstås" Sa han och skrattade. "Det var ganska långtråkigt men jag fick stå ut. "Kom" sa jag till Harry och tog hans hand. Han hade ju inte sätt barn kammaren. "Blir detta bra" Sa jag och öppnade rummet. "Det blir jätte bra" Sa han och kysste min kind.
 
Kort kapitel, sorry för jag spolade fram, men ni kan lugna er för novellen är INTE slut än :).
Komentera, ni är lite snåla på det ;)))
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Super bra! Det gör inte så mycket att du spolar framåt. :) Det kan bli rätts så tråkiga kapitel om man skriva om hela graviditeten. Mer!! :)

2012-08-10 @ 15:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0