Chapter 2 - London

Marissas Perspektiv:
 
Nu var det dags och jag hade verkligen ingen lust med detta. Jag ville verkligen inte. Planet skulle strax landa och jag visst att snart skulle jag behöva gå in i ett rum där dom och Simon satt. Jag flög privat vilket var väldigt skönt inte en chans att jag hade orkat och sitta på ett vanligt plan i flera timmar. Planet landade och jag klev ut i det dåliga vädret. Det var mulet. Great. Det är i London det regnar året runt också. Detta kommer verkligen bli kul. Tänkte jag för mig själv. Vi fick våra väskor och vi begav oss mot bilen vi skulle åka med. Mamma och jag åkte i en då vi skulle åka och möta killarna i deras lägenhet.
 
Klockan var tre på eftermiddagen vilket betydde att vi hade åkt väldigt tidigt på morgonen. Mamma stannade bilen framför något stort lägenhets hus. Vi åkte flera hissvåningar upp och sen kollade mamma på ett papper och ringde sedan på. Simon öppnade. Han hade jag träffat förut. "Trevligt och träffa dig igen Marissa" Sa han och kramade mig. "Detsamma" Sa jag och kramade om honom. "Kom in" Sa han. "Det här är. Harry, Louis och Nialls lägenhet" Sa han. Jag nickade ointressant. Vi gick in i köket och där satt alla killarna. Deras blickar vändes snabbt mot mig och jag bitchblickade de för de kollade som in i bängen. "Så. Detta är Marissa. Marissa detta är. Louis, Niall, Harry, Zayn och Liam." "Simon jag tror hon vet vilka vi är" Sa Harry. Jag fnös. "Var inte så säker på det" Sa jag och den blonda, Niall skrattade.
 
"Okej. Strunt samma. Kom och sätt er här" Sa Simon och vi satte oss vid bordet. "Du ska bo här i två veckor Marissa. Sen ska du följa med oss på turne och du ska uppträda två låtar på varje konsert. Harry och du ska komma ut med erat förhållande om kanske en tre veckor eller liknande. Det får vi helt enkelt se. Ni ska synas mycket med kameror alla ni sex och ni kommer få gå på en hel del intervjuver också." Sa Simon. "Vänta ska jag bo här?" Frågade jag. Han skrattade. "I lägenheten brevid. Din mamma har hyrt den till dig" Jag nickade lättat.
 
"Så. Redan imorgon har ni en intervjuv. Jag hoppas ni går på en gemensam lunch innan det skulle vara bra. Så killar var klara vid 12 så hämtar ni Marissa." Sa simon. Det kändes som man var ett barn eller något. "Så nu ska jag låta er vara i fred. Nu får ni lära känna varandra" Sa Simon och han och mamma lämnade lägenheten. Jag suckade. De fem kände redan varandra så det var inte ens pinsamt för dem. "Så Marissa. Jag tänker kalla dig Issa i framtiden bara så du vet" Sa Louis. Jag skrattade. "Gör det" Sa jag. "Så." Sa Niall och det blev en pinsam tystnad. "Min flickvän kommer över sen. Så ni kanske kan lära känna varandra lite bättre" Sa Niall. Jag nickade.
"Harry" Sa jag och han kollade upp. "Bara så du vet så är det jag som kommer göra slut med dig. Medierna ska veta att det var jag som gjorde slut okej?" Sa jag allvarligt. "Aldrig. Jag ska göra slut" Sa han. "Nae. Jag sa det först" Sa jag. "Och?. Är du tre eller?" Frågade han. "Nae, är du?" Frågade jag. Han suckade och de andra killarna flinade mot oss. "Kärlek börjar alltid med brååååk" Sa Liam och jag blängde surt på honom. "Käften" Mumlade Harry.
 
 
Kort kapitel. Men tyckte ni skulle få ett! :). Nu är hon i Londooon guys. Inga bilder fick ni heller för hitta inget som passa in riktigt. Komentera :))

Kommentarer
Postat av: Anna

Super bra!! :)

2012-08-30 @ 22:06:35
Postat av: Anonym

Jätterbra!! Meeer nu snälla!?

Svar: Jag höller på... ;) Det kommer ut snaart :D
justajbnovel.blogg.se

2012-09-02 @ 10:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0