Chapter 6 - Dinner.

Marissas Perspektiv:
 
"Really" Mumlade jag för mig själv. Det låg röda rosblad över allt. Tända ljus. Det såg verkligen fint ut. Det var gjort för ett kärleks par och det var verkligen inte jag och Harry. "Jag ska mörda Simon" Mumlade han. Jag fnös. "Vi bara äter så vi kommer ut här i från fortare" Sa jag. Vi satte oss ner och väntade på att någon skulle komma. Vilket det inte gjorde Jag suckade frustrerat. Det var en pinsam tystnad mellan mig och Harry. Varför var han inte som de andra killarna?. Kunde det inte vara någon av de jag skulle "dejtat" det hade varit så mycket bättre. 
Harry satt med sin telefon jag visste inte vad han gjorde. Det gjorde mig faktiskt lite irriterad även fast vi inte var på en riktigt dejt. Snart kom det in någon och Harry la fort undan den. "Vad skulle ni ha och dricka?" Frågade hon. "En Fanta" Tack. Log jag. "En coola" Sa Harry. Ingen av oss var tillräckligt gamla för att dricka. Eller jag visste inte om Harry var det men jag antog inte det eftersom han beställde en coola.
 
De kom ut med våran dricka och jag var förvirrad eftersom vi inte fått beställa någon mat. "Ska vi inte få någon mat eller?" Sa jag. Harry ryckte på axlarna. "Kan du inte låtsas spela snäll i alla fall?" Frågade jag honom. "Ska du säga. Du är inte speciellt snäll du heller" Sa han. "Ja. Jag är ju värsta ängeln när du höller på som du gör" Sa jag irriterat. Han himlade med ögonen. Really. Han var verkligen en idiot. Jag tålde honom inte. Det var som om jag var  allergisk mot honom. 
 
Nu kom det in någon och de hade ett stort fat som de satte på vårat bord. Vi fick en stor tallrik med en massa plock mat. En tallrik som vi skulle dela på. Det var ganska pinsamt. Jag tog lite saker och stoppade i min munn. Jag kan helt ärligt säga att jag visste inte riktigt vad vissa saker va för något. Vi åt under tystnad. Det var en pinsam tystnad också. I bland kan ju det vara skönt när man äter när det är tyst men det här var verkligen en pinsam tystnad. Emma hade smsat att jag skulle komma till Harrys, Louis och Nialls lägenhet sen för hon var tydligen där eller något. "Är du klar?" Frågade jag Harry. Han nickade. "Jag smsar Mark och säger att vi är klara så kan ju du betala?" frågade jag. "Jag betala?" Frågade han. "Ja. Det är ju killarnas jobb" Sa jag. Han suckade. Jag smsade Mark och sa att vi var klara och vi skulle gå ut till resturangen så skulle de möta oss utanför. Det var tydligen helt proppfullt med papz utanför och våran chaufför skulle komma med bilen.
 
Harry betalade åt mig och jag log nöjt. Vi gick ut tillsamans. Inte hand i hand. Det var för tidigt. Mark och Paul mötte oss och när vi kom ut möttes vi av män med kameror som tryckte upp de i ansiktiet på oss. "Marissa. Var dejten bra." "Harry. Är ni tillsamans?" "Vad åt ni för något?" "Marissa är Harry romantisk" De öste på med frågor men vi kom in i bilen ganska snabbt och våran chaufför åkte fort i väg.
Vi gick in i lägenheten. "gick det bra på dejten?" Frågade Louis som mötte oss. "mmh verkligen" Sa jag sarkastisk. "Din vän är så himla rolig att vara med" Sa jag och kollade på Harry. Han fnös åt mig.
 
 
Vi gick in i vardagsrummet och Louis satte sig ner brevid Niall som satt och åt pizza. Emma kom ut från badrummet. "Tja" Sa hon glatt. "Hej" Sa jag och log. "Var det kul?" Frågade hon på skämt. "Ja. Bästa tiden i mitt liv" Sa jag ironiskt. Hon skrattade. "Just det. Vi ska på fotografering imorgon. Du ska följa med för du ska typ visa att du stöttar honom" Sa Louis och skratta. "Great" Sa jag sarkastiskt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Super bra!! :)

2012-09-08 @ 20:51:14
Postat av: Anonym

bra!

2012-09-08 @ 23:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0