Chapter 5 - A "date"

Marissas Perspektiv:
 
Vi hade gått runt i flera timmar och jag var verkligen trött i fötterna. Det var nice och shoppa i London, dock väldigt mycket dyrare än i La.  "Vad säger du, får det räcka för i dag?" Frågade hon. "Ja det tycker jag" Sa jag och skratta. "Niall vill att vi ska komma till deras lägenhet är du på?" Frågade hon. "Jag vet inte" Sa jag. "kom igen, vad ska du annars göra?" frågade hon. "Okej" Log jag. Hon log stort. Det kändes konstigt att vara med dom då jag knappt känner dom så mycket. Jag har träffat de i tre dagar men ändå. Vi gick dit och åkte hissen upp då ingen av oss hade orken att gå upp för alla trappor. "Jag ska bara lämna mina saker först. Vill du se min lägenhet?" Frågade jag. Hon nickade och log. "den är fin. Synd att du bara ska bo här i två veckor" Sa hon. Jag vet" Sa jag och skratta. "Det är bra att du ska med på turnen, undra vad jag skulle gjort annars" Sa jag. Hon skratta. "Jo, det förstås" Sa honn. "Hur länge har du och Niall varit tillsamans?" Frågade jag. "Fyra månader" sa hon. "Det är ganska länge" Sa jag. "jo det är det" Sa hon. Jag skrattade. "Du var tillsamans med en i Jonas brothers va?" Frågade hon. "Ja det var jag. I ett år nästan men han var otrogen" Sa jag. "Oh" Sa hon. "Äsch, men det är flera år sedan så det är jag över" Sa jag och hon skratta.
 
Vi stängde dörren till min lägenhet och ringde på deras. Louis öppnade och han kramade om Emma och sedan mig. Vilket var lite pinsamt då vi inte gjort det förut men jag gjorde det. Jag gick in i vardagsrummet där Harry och Niall satt. Emma hoppade rakt ner i Nialls knä och de var verkligen gulliga tillsamans. "Ey du" Harry pratade med mig. Ey du?. Vem tror han att han är igentligen. "Ja" Svarade jag dumt. "Vi ska typ äta middag eller något ikväll. Simon ringde" Sa han. "Så det är så du bjuder ut tjejer?" frågade jag. "Nej. Det här är fejk, remember?" Frågade han. "Men ändå?" Svarade jag. "Tro inte att jag kommer bjuda ut dig" Sa han. "Sakta i backarna. Så menade jag inte" Sa jag allvarligt. Han fnös. Jag suckade. Han var verkligen jobbig. Han gick mig verkligen på nerverna.
 
"Ska någon annan med?" Frågade jag. "Nej." Sa han. Jag suckade. Jag visste inte om jag skulle stå ut en middag med honom. I alla fall inte som han betedde sig nu. "Kan jag ta ett glas vatten?" Frågade jag Louis. "Självklart" Sa han och följde med mig ut till köket. "Seriöst är han alltid så där?" Frågade jag och menade Harry. "Nae. Jag tror han försöker spela cool in för dig" Flinade han. Jag skrattade. "För han är inte så i verkligheten, när ni lär känna varandra bättre så ändrar han sig" Jag nickade. "Han är verkligen inte cool det kan du säga till honom" Sa jag han nickade och skratta.
 


Jag gick över till min lägenhet för att fixa mig inför "dejten". Jag hade hellre låtsas dejtat någon annan i bandet. De verkade i alla snälla och roliga i gemfört med Harry. Men det kanske var som Louis sa att han försökte spela cool vilket jag hoppades på för jag kommer inte orka med någon sån person i tre månader. Jag orkade inte duscha då jag gjorde det imorse så jag lockade mitt långa bruna hår och flätade min lugg. Jag satte på mig en enkel klänning och en halsduk över. Klockan var sju vilket innebar att vi skulle gå nu. Jag drog på mig mina Jeffery Campell skor så jag kunde se lite längre ut med.
 
Jag gick ut ur lägenheten och där stod Harry och väntade. "du kunde ringt på" Sa jag. "Men nu gjorde jag inte det" Sa han och jag suckade över hans attityd. När vi hade åkt ner för hissen mötte Paul och Mark oss och de skulle inte vara med på middagen utan stå utanför resturangen så det skulle verkligen bara vara jag och Harry på denna middag. Det var fullt med papz utanför och det blev helt galna speciellt när det var bara jag och Harry och att vi var finklädda. De började genast fråga om vi dejta, eller var tillsamans osv. Vi gick in i bilen och den körde genast i väg till resturangen.
 
Vi hoppade ut ur bilen och fick hjälp av Mark och Paul. Sen lämnade de oss där. "Är det bokat?" frågade jag och kolla på Harry. Han ryckte på axlarna. Jag suckade men snart kom det fram någon till oss. "Mr.Styles, Mrs Gold vi har ett bord till er för två" Sa hon och vi nickade. Hon började gå och vi följde efter. Hon gick in i något litet rum och både jag och harry kollade förvånat på varandra. När jag kom in så blev jag väldigt förvånad.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alictin

grymt!

2012-09-06 @ 20:34:13
URL: http://alictin.blogg.se/altcl
Postat av: Anna

Grymt bra!!! :)

2012-09-06 @ 20:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0