Chapter 26 - I'm Pregnant.

Saras Perspektiv:
Det gick några timmar och jag hade fortfarande inte vågat berätta någonting. Jag hade lovat Josefine och mig själv att jag skulle berätta det i kväll. Josse hade länge gett mig blickar för jag skulle gå i väg att prata med Niall och Harry men jag hade bara gett någon blick tillbaka och inte gjort det, jag vågade inte berätta men jag var så illa tvungen att göra det. Vi satt nu och såg på filmen Friends With Benefits, jag hade sett den sjukt många gånger och därför visste jag att efter texterna snart skulle börja rulla. Vi hade sett på två filmer och ätit middag. Under denna filmen hade Harry suttit med armen runt mig men inget mer.  Som jag sa så började eftertexterna rulla. "En till film?" Frågade Louis. "Det tycker jag men först, ska Sara prata med Harry och Niall" Sa Josefine och jag gav henne en mördarblick. "Gå iväg dååå" Sa Josse och jag suckade. "Okej, jag måste prata med er" Sa jag och ställde mig upp och kollade på Niall och Harry. De nickade och följde efter mig.
 
Jag tog några djupa andetag när jag gick in i deras lilla dator rum som var längst bort i lägenheten från de andra. Jag tog återigen ett till stort andetag och jag kände hur grymt nervös jag var, jag hade ingen aning om hur de skulle reagera. "Vi skulle ju bara gå vidare från vad som hänt" Sa Niall. "Det är inte det jag ska säga, eller kanske lite eller" Jag tog åter ett djupt andetag. "En sak, snälla bli inte arga" Sa jag. "Lovar" Sa de båda. Nu gäller det. Jag kände även hur tårarna var nära men jag samlade mig. "Ja- Jag ä-äär -gravid" Sa jag och Niall slog sig i pannan och Harry bara stog där och inte rörde en min.
 
This is the most perfect gorgeous amazing sexy handsome GIF i have ever seen. I just can't..omg.
 
"Snälla säg något" sa jag och kollade mest på Harry. Några ynka tårar rann ner från mina kinder. "Vems är det?" Klämde Harry ut sig. "Jag vet inte säkert, men det är störst sannolighet att det är Harrys, men min mens kan också varit försenad ännu mer och då kan det vara så att det är Nialls men det är nog Harrys" Sa jag och Niall pustade ut. Jag kollade konstigt på honom. "Förlåt, jag menade inte så men jag har redan förstört erat förhållande en gång och så-" "Okej Niall" Sa jag bara. "Snälla säg något Harry" bad jag. "Kan du gå ut?" Frågade Harry Niall och han nickade. "Du kan berätta för de" Sa jag innan han gick ut. Det var rätt för de andra att veta vad som pågick. "Jag vill veta vems det är Sara" Sa han. "Jag med, jag vill inget annat än att det ska vara ditt, men jag ska gå och se en doktor imorgon och höra vad de säger" Sa jag. "Får jag följa med?" Frågade han. Jag blev ganska chockad, men han ville väl veta så fort som möjligt vems det var. "Vill du det?" Frågade jag. Han nickade. "På något sätt Sara så klarar vi oss igenom det här, jag är kär i dig fortfarande, som jag sa tar vi en dag i taget och ser vart allt leder, och med det här får vi också göra det okej?" Jag nickade.
 
 Josefines perspektiv: (Medans Harry och Sara bara pratar)
 
Niall kom och gick i korridoren mot vardagsrummet och han såg minns sagt chockad ut, det kunde man ju förstå. Jag själv hoppades verkligen på att det var Harrys barn och det verkade ju troligast också så det är ju bra. "Vad händer?" Frågade Louis. "Får du berätta?" Frågade jag Niall. Han nickade. "Men du får gärna göra det" Sa Niall och kollade på mig. Jag nickade. "Det har uppstått en liten grej,när vi kom hem till Sverige så spydde Sara fortfarande, vi trodde först att det var alkoholen eftersom hon hade varit så grymt full, men sen var hennes mens sen så jag gick ner och köpte ett gravidtetest och det visade sig att hon var gravid, hon har testat hela tre test och alla var positiva" Jag pausade för att andas. De alla tre såg väldigt chockade ut och kolllade på Niall. "Sara är heller inte helt säker på vem som är pappan till barnet. Men det är troligast att det är Harry om man räknar oså, men det kan fortfarande vara Nialls" Sa jag och de drog efter andan.
 
Bjuder på ett kort kapitel, Det här är det svåraste kapitlet hittils jag skrivit, vet inte riktigt hur man ska hanskas i en sådan situtaion men jag hoppas det blev bra i alla fall. Komentera :)

Kommentarer
Postat av: Mirabelle 1D

Det var grymt! Höll andan nästan hela kapitlet! Hoppas innerligt att barnet är Harrys!!

2012-06-29 @ 19:04:12
URL: http://mirabellem.blogg.se
Postat av: Anna

Super bra! :)

2012-06-29 @ 19:35:59
Postat av: Cajsa

sååå braa! :)

2012-06-29 @ 21:44:38
Postat av: Anonym

Jättebra!!!

2012-06-30 @ 03:04:42
Postat av: Anonym

Harry hoppas jag!!!

2012-06-30 @ 13:18:47
Postat av: Anonym

Snälla kom med mer!! Sjukt spännande!!!!

2012-06-30 @ 18:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0