Chapter 7 - Photoshoot

Marissas Perspektiv:
 
Jag vaknade av att det ringde på dörren. Jag suckade irriterat. Jag öppnade dörren och jag blev väldigt förvånad när jag såg att Harry stod där. "Harry?" Frågade jag. "Kan jag komma in" Jag ryckte på axlarna och släppte in honom. "Vad vill du så här tidigt på morgonen?" Frågade jag. "Ehm. Det är en fest i kväll som jag gärna skulle vilja gå på. Men jag skulle inte få gå på den själv om du säger att du också vill gå på den kanske vi får gå tillsamans. Snälla jag måste verkligen på den här festen." Sa han. "Och varför skulle jag gå med på det här?" Frågade jag. "För att du är min flickvän" Svarade han. Jag fnös.
 
 
"Jag är inte din flickvän på riktigt. Du tycker inte ens om mig och jag tycker inte om dig. Så jag förstår inte poängen att vi ska gå på en fest tillsamans." Sa jag. "Kom igen. Du gillar ju med att festa" Sa han. "Ja. Men inte med en snobbig person som dig" Sa jag och han fnös. "Jag är inte snobbig. Ta tillbaka det där." Sa han allvarligt. "Nope" Sa jag. Han suckade. "Du går mig på nerverna" Sa han. "Du ska bara veta vad jag kan göra Styles." Sa jag. "Är det ett hot?" Frågade han. "Ta det som du vill." Svarade jag. Han skakade på huvudet. "Kom igen följ med. Jag gör något för dig då" Sa han. "Som?" Frågade jag. Han ryckte på axlarna. "Vad du vill" Sa han. Jag började gilla vart han var på väg. "Okej vad jag vill. När jag vill och var jag vill" Sa jag. "Jaja" Sa Harry. "Bra, du kan gå nu" Sa jag. "Var klar om en timme vi åker till fotograferingen då" Sa han. "Kom i håg, min flickvän måste se bra ut" Sa han och stängde dörren. Jag blev chockad. "That bitch" Mumlade jag för mig själv. Antydde han att jag inte såg bra ut?.
 
Jag fnös. Bara för att jävlas med honom ville jag igentligen komma dit i pyjamas och ofixat hår och allt. Men jag hade också ett rykte att tänka på så det kunde jag faktiskt inte göra. Jag tog dock inte på mig de finaste kläderna jag hade utan drog på mig ett par skinny jeans. En svart tröja och sminkade mig lite lätt samt som jag fixade håret. Jag var klar och jag satt och väntade på att de skulle ringa på min dörr och säga att vi kunde åka. Jag tänkte inte dirrekt gå ut och vänta. Min mobil plingade till och jag såg att det var mamma som smsat. Hej gumman. Det ser bra ut i tidningarna mellan dig och Harry!. Haha. Fortsätt så. Puss. Jag himlade med ögonen. Jag orkade inte svara. Det ringde på dörren och jag gick för att öppna där stod Harry. "Kom nu då" Sa han. Jag suckade.
 
Utanför lägenheten var det kaos med papz och jag rykte till när jag kände Harrys arm om min rygg. Really. Redan?. Vi gick in i bilen och de andra satt redan där. "Really?" Jag kollade på Harry. "Vad?. Något mer måste ju hända" Sa han och jag suckade och kolla ut genom fönstret. Vi stannade tack och lov snart och vi gick in i byggnaden där de skulle fotas. Jag vet inte vad de skulle fotas till och jag brydde mig inte heller. De fick gå in i sminket och fixas sen gå och byta kläder och så vidare. Simon kom upp till mig. "Harry ringde mig." Sa Simon. "Ni ville gå på fest?" Frågade han. Jag nickade. "På ett villkor att ni är tillsamans där inne hela tiden." Sa han. Jag nickade. "Bra" Sa han och gick i väg. Killarna kom ut ur sminket och de gick mot den vita väggen där de skulle fotas. Jag måste tyvärr erkänna att alla fem var snygga, inklusive Harry vilket störde mig något enormt.
 
 
De gjorde roliga poser. Seriöst poser. Snygga poser. De var snygga i alla jävla poser. Grymt irriterande. "Bra jobbat killar. Det får räcka för idag" Sa Fotografen. "Harry" Jag stoppade honom. "Jag snackade med Simon" Sa jag. "Och?" Frågade han. "Vi få gå på festen." "Bra" "Men om vi "håller ihop" Vi ska vara tillsamans där inne hela tiden och inte lämna varandra eller något" "Okej" Svarade han och gick förbi mig. Jag suckade.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

braaa!

2012-09-11 @ 21:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0