Chapter 30 - Stay - The End.

Marissas Perspektiv:
 
Jag var så illa tvungen, jag var det. Jag slog in hans nummer och det dröjde inte många signaler innan han svarade. "Marissa?" Frågade han i luren. Gud vad skönt det var att höra hans röst, och så länge sen. "Hej" Sa jag. "Hej" Sa han tillbaka. "Ehm. Jag tänkte, jag ska ju till London idag som sagt" Började jag. "Ja?" Frågade han. "Efter galan kan jag hämta mina saker jag har hos dig?" Frågade jag försiktigt. "Ja, ehm självklart" Sa han. "Tack." Svarade jag. Det blev tyst i telefonen. Jag hade inte pratat med honom på en månad. "Vi kanske ses på galan?" Frågade jag. "Nae vi ska inte dit, men jag måste gå nu Marissa, hejdå" "Hejdå" Sa jag. Jag kollade ner på min telefon i bilen. Jag satt i Emmas parkeringshus. Hon visste självklart att jag skulle komma, men jag var ändå lite nervös. Jag tog upp min penna och mitt block och skrev ner några mer ord. Sedan gick jag ut ur bilen och låste den.
Jag ringde på hos Emma och hon öppnade lägenheten. Vi sa inget utan bara omfamnade varandra i en kram. Gud vad jag saknat henne.
 
 
4rzw40_large
 
"Heeeej" Sa hon. "Hej" Sa jag och skratta till. "Jag har saknat dig" Sa hon. "Jag har saknat dig med Emma". "Så du bor inte hos killarna längre?" Frågade jag. "Nae, det blir lite mycket, med bara killar du vet" Sa hon. Jag skrockade till. "Jag kan förstå det" Sa jag. "Jag kan inte fatta att du ska bo här med mig, åh det kommer bli så kul" Sa hon. Jag skratta till. "Jag vet" Sa jag. "Hur fick du det?" Frågade hon. "Jag är 18 och får göra vad jag vill, och jag har slutligen lyckats övertala min mamma, och vi flyttar hit. Vi har fixat med allt, med studio och så vidare" Sa jag. "Åh, vad kul" Sa hon. Jag nickade och vi placerade oss vid hennes mat bord. "Varför ska de inte på galan?" Frågade jag. Hon rynkade på näsan. "Hur visste du, eller vänta, pratade du med Harry sen?" Frågade hon. Jag nickade. "Vad sa han?" Frågade hon. "Inte mycket, men jag ska hämta lite saker där sen i alla fall" Sa jag. "Det är ju bra" Sa hon. Jag nickade. "Föresten" Sa hon och la fram sin hand och jag såg en ring på hennes vänstra hand. "Nemen gud, skojar du?" Frågade jag. "Haha, det är inte en förlovningsring, promise ring" Sa hon. "Jaha, men gud vad gullig ändå" Sa jag. Hon nickade glatt.
 
"Har Harry..?" Frågade jag men kom av mig. "Harry vadå?" Frågade hon. "Dejta-" "Nej, tro mig" Sa hon. "Han har inte ens varit ute på fest" Sa hon. "Oh" Sa jag. Hon nickade. "Vet någon?" Frågade jag. "Att jag ska bo här" Sa jag. "Nae". Jag nickade. "Vad ska du sjunga, någon ny låt?" Frågade hon. "Det får du väl se, men snälla gå över till killarna, lova att kolla live" Sa jag allvarligt. Hon nickade. "Okej, självklart" Sa hon. "Hela galan" Sa jag. "Okej, vad du nu har för dig" Sa hon. Jag skrattade. "Det får du se" Flinade jag.
 
*
 
Harrys Perspektiv:
 
 
"Varför ska vi se galan, det är bara onödigt" Suckade jag. "Bara för att ni inte är där, ni vinner ju ändå ett pris" "Ja och vi vet vad det är för pris" Suckade jag. "Bara kolla, den är ju snart slut, kom igen" Suckade Emma. "Visst" Suckade jag. Jag var nervös, för Marissa skulle komma hit sen, och jag skulle vara tvungen att prata med henne. "Marissa Gold" Hörde jag på tvn och jag vände genast uppmärksamheten till tvn. Hon kom ut på scenen i hennes scen kläder som är väldigt snygga. Jag hade glömt bort att hon skulle uppträda ikväll, wow hon var verkligen vacker. Hon tog upp sin mick ur mickstativet, och kollade ut mot publiken.
 
Tumblr_maq7avtdbp1rr02bg_large
 
"Som kanske några av er vet" Hon tog en paus. "Så var det en kille som skrev en låt till mig, ni har inte hört den, men den var riktigt bra. Jag tänkte göra lika dant." Sa hon och mitt hjärta stannade för några sekunder. Jag kollade chockat mot Emma, hon visste säkert om detta.
 
"Well its good to hear your voice, I hope your doing fine. And if you ever wonder, Im Lonley hear tonight, Lost here in this moment and times keep slipping bye, And if i Could have just one wish I'd have you bye my side, oooh I miss you, oooh i need you."
 
Tumblr_m8ecb1cavt1qh2rldo1_500_large
 
Det sköts rakt in i mitt hjärta och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra just nu. "And im sorry it is this way, But I'm coming home, I'll be coming home, And if you ask me I will stay, I will stay." "Well I try to live without you,
The tears fall from my eyes" Jag kollade chockat mot Emma, komma hem?. Vad menade hon?. Jag insåg hur mycket jag igentligen saknade henne, jag behövde henne också. Jag ville att hon skulle komma hit så jag fick omfamna henne i en kram, kyssa hennes underbara läppar och återigen kunna kalla henne min.  "oooh I miss you, Ooh I need you".  Jag visste inte vad jag skulle göra, skratta eller gråta. Jag kollade åt min sida och jag såg hur Emma grät lite, de andra killarna satt bara och stirrade mot tvn. Detta var sjukt. "Say you love me more, and Im sorry it is this way, But im coming home,  I'll be coming home, And if you ask me I will stay, I will stay,
Always stay. I never wanna lose you. And if I had to I would choose you , So stay, please always stay, You're the one that I hold onto, 'Cause my heart would stop without you" Jag hade knappt märkt själv hur några tårar rann ner från mina kinder.
 
Det var sjukt hur hon skrivit den på egen hand, och att den handlar om mig, att hon fortfarande tänker på mig, att hon fortfarande älskar mig, att hon aldrig vill förlora mig, att hennes hjärta skulle stanna utan mig. Detta var bara sjukt, men jag älskade henne något fruktansvärt och jag ville ha henne tillbaka mer än något annat. " And if you ask me I will stay, I will stay, I'll always stay, And I love you more than I did before, And I'm sorry that it's this way, But I'm coming home I'll be coming home, And if you ask I will stay, I will stay,I will stay." Jag torkade snabbt bort mina tårar. Alla satt tysta men Louis bröt tystnaden. "wow" Sa han. "Kan du snälla förklara?" Frågade jag till Emma. Hon harklade sig. "Hon har flyttat hit" Sa hon och jag kollade chockat på henne. "VA?" Frågade jag och killarna samtidigt. Hon nickade. "Hon bor hemma hos mig." Sa hon. Jag kollade chockat mot hene igen. Va?.
 
Marissas Perspektiv:
 
 
Jag tackade för mig och skyndade mig av scenen. Jag hoppades verkligen att Harry kollat, det gjorde mig dock lite nervös, han kanske inte tyckte samma sak. Jag bytte snabbt om utan att säga något till någon och tog mig sedan ut genom en bakväg. Jag sprang sedan till Harrys lägenhet då det inte var alls långt. När jag kom fram så såg jag att det var fullt med papz utanför. Jag suckade frustrerat. "Ey, Gold" Jag ryktes till och vände mig bakåt och möttes av, Louis Jag log stort och sprang fram och kramade honom. "Hej du" Sa han. "Jag har saknat dig Lou" "Jag har saknat dig också, love" "Kom jag hjälper dig in bakvägen" Sa han. Jag log tacksamt. Han slog koden. "Lycka till" Sa han. Jag log stort och sprang upp för alla trappor. Jag ringde på dörren och snart möttes jag av Harry. "Hej" Sa jag snabbt. Dumt gjort.
 
Tumblr_mbookdfkbe1rrcg0uo1_500_large
 
"Hej" Svarade han. Det blev en pinsam tystnad. "Mina saker?" Frågade jag. Varför sa jag så?" Jag suckade frustrerat. "Ja, ehm, i mitt rum" Sa han. Jag nickade. Jag tog av mig skorna och gick in i hans rum. Jag såg mina saker i två påsar. Jag log smått. Min uppmärksamhet for mot ett kort på hans nattuksbord, på mig och han. Jag satte mig på sängen och bara kollade på kortet. Jag såg så lycklig ut, jag älskade och älskar honom så fruktansvärt mycket så det gör ont. Jag hörde hur han kom in och jag visste att han kollade på mig. "Jag sak-" Började jag men blev avbruten. "Please Stay" 
 
 
*
 
THE END ALlihoppa.
 
Förlåt för dålig upptadering. Det här slutet har jag planerat sen novellens början tihi. Men, det var ju inte tänkt att den skulle vara så kort. Men här är slutet iaffff. Komentera!. Jag kommer inte fortsätta på den här bloggen, jag har skapat en ny novell och första kapitlet kommer komma ut där i kväll.
 
Den är - onednovelz.blogg.se , inget kapitel ute än dock!.
 
Tack för denna tid, och för allt stöd, much love!.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: N

OMG shit va bra du e!! O.O
Sjukt bra slut! Hela novellen har varit sjukt bra!!

2013-01-06 @ 18:11:01
Postat av: Anna

SHIT va va du är! Super, mega , jätte bra slut!! :D

2013-01-06 @ 19:15:24
Postat av: Anonym

oh hjääälp vad bra!!! <3

2013-01-06 @ 20:42:17
Postat av: Anonym

Utan tvekan den bästa novellen jag någonsin läst, och slutet var skitbra! Fortsätt skriv!!

2013-01-18 @ 21:41:09
Postat av: JDBStories

Fin blogg! Jag har en ny novellblogg om Justin Bieber, första kapitlet är ute nu! Titta gärna in och säg vad du tycker :)

2013-02-10 @ 13:22:24
URL: http://jdbstories.webblogg.se
Postat av: mig

Grattis på internationella kvinnodagen

2013-03-08 @ 21:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0