Chapter 15 - Introducing me Part 2

Marissas Perspektiv:
 
Kvällens konsert  i kväll var slut och jag skulle lätt kunna köra en till. Fansen här hade varit helt fantastiska och allt hade gått suveränt. Jag var på väg ut från arenan men jag drogs in i ett rum och jag skrek vättskrämt till. Det var Harry. "Herre gud Harry du skrämde livet ur mig" Sa jag och tog mig för hjärtat. "Förlåt" Skratta han. "Det var verkligen inte kul" Sa jag. Han skratta igen. "Förlåt verkligen" sa han. Jag log smått. Lite kul kanske det var. "Vad ville du då?" Frågade jag. "Kommer du ihåg igår när du sa att du ville lära känna mig?" Frågade han. Jag nickade. "Så, du ska få göra det nu" Sa han. Jag rynkade på pannan. "Kan jag inte bara få gå till bussen och duscha och så först, jag är så svettig" Sa jag. "Visst gör det" Sa han. "Tack" Log jag och skyndade mig iväg. Jag sprang nästan in i dushen och Niall var på väg att ta den innan mig men jag hann före för jag hoppade in först. "Heeey" Ropade han. Jag skrattade. "Förlåt" ropade jag.
 
Jag drog av mig scenkläderna och gick rakt in i duschen. Det finns inget bättre att duscha när man är så svettig. Jag skyndade mig dock för Harry hade ju något att visa eller vad det var nu han skulle göra, sen väntade ju även Niall. Jag virade en turban i mitt blöta hår och tog en handduk runt min kropp. Jag gick sedan ut, hämtade några kläder och gick in i "byta om" saken vi hade fixat. Ett drapperi man kunde dra för och så vidare. Jag tog på mig fula kläder, sminka om mig orkade jag inte heller. Det var ju kväll liksom. Jag satte på mig mina kängor och gick sedan in i byggnaden igen och in i samma rum som jag lämnat Harry. Jag knackade och gick sedan dirrekt in. Harry satt i soffan. "Hej" Sa jag. "så" Sa jag igen. "Bra." Sade han. Han gick till ett skåp och tog fram en gitarr. "Vad ska du ha den till?" frågade jag. "Det får du se" Sa han. Jag flinade för mig själv. Jag hängde mig över pianot och han ställde ena foten på en pall och började spela på gitarren.
 
 
 
"I'm Good at wastin time, i think lyrics needs to rhyme, and your not asking but i'm trying to grow a moustache, I eat cheese but only on pizza please" Jag log. Han sjöng så gudomligt fint. Han kollade mig rakt i ögonen när han sjöng. "And I really like when the moon looks like a toenail and I love you when you say my name" Jag log åt honom. "If you wanna know here it goes gonna tell you this the part of me that shows if youre close gonna let you see everything but remember that you ask for it" Jag skrattade. Jag förstår inte hur han kunnat skriva den här på bara en dag. ".... But you wanna here what lives in my brain" Jag kunde inte låta bli att rodna. Kunde inte förstå hur han kunde sjunga så här bra. Jag bara stod där och log som ett fån. "..Introducing me" "Dodo dododod...." Jag log. Förstod att han just sjungit refrängen, eller det lät som det i alla fall. "I never trust a dog to watch my food, and I like to use the word dude, as noun or an adverb or an adjective" Jag skratta. "And i never really been in to cars, I like really cool guitars and superheroes" Jag skratta. Det var väldigt gulligt. "I love the sound of violins and making someone smile" Jag log stort och kollade ner och blev generad.
 
image
 
Han började sjunga refrängen igen och jag gungade med lite. Den var svängig och man blev glad av den. "But remember that you ask for it, i try to do my best to impress but its easier to take a guess at the rest..." Jag skratta förstod inte hur han fått ihop allting så bra, speciellt inte över en dag. "At times confusing, possibly amusing, introducing me, well you probably know more than you ever wanted to so be careful when you ask next time" Jag skrattade, han var så himla bra. Nu började han om på refrängen igen, men denna gången mycket snabbare. "dodododo, dododo dododo, introducing me" Sen drog han ett sista slag på gitarren. Jag applåderade. "Hur har du kunnat skriva det där på en dag?" Frågade jag chockat.
 
 
"Vet inte, insperation antar jag" Sa han. Jag skrattade. "Så var det bra?" Frågade han. "Det var jätte bra" Sa jag imponerat. "Bra för den var till dig" Jag kollade generat ner i golvet. "Tack" Log jag smått. Han log åt mig och det blev en pinsamtystnad. Jag kollade på honom när han kollade ner i golvet. Jag vet inte vad som flög i mig men jag gick fort fram till honom och tryckte mina läppar mot hans. Jag blev förvånad över mig själv och backade snabbt undan och sprang där i från. "Marissa" Hörde jag bakom mig. Jag stannade inte utan sprang in till bussen och la mig dirrekt i sängen.
 
Ojojoj vad hände där i slutet? ;) Komentera :). Hoppas ni lyssna på låten till!!

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Bra !

2012-10-22 @ 20:31:53
Postat av: Sara

sjukt bra! du är underbar :D

2012-10-22 @ 21:31:04
Postat av: Anna

Jätte bra!! :)

2012-10-22 @ 22:37:18
Postat av: Ida

Underbar novell! :)

2012-10-23 @ 07:07:59
Postat av: Wilma

Shit vad duktig du är!!

2012-10-27 @ 21:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0