Chapter 13 - Paris

Harrys Perspektiv:

Jag vet inte varför men jag bara blev arg. Kände inte för att sitta där och höra hur hon inte ville vara här, inte ville låtsas dejta mig. Jag drog av mig mina brallor och min tshirt och la mig sedan i sängen. Jag hörde hur det var någon som drog upp drapperiet. Jag kunde nästan slå vad om att det var Louis men ack så fel jag hade när Marissa drog upp mitt drapperi vid sängen. "Blev du sur på mig?" Frågade Marissa. Jag skakade på huvudet. "Det märktes som det i alla fall" Sa hon. "Sa jag något fel?" Frågade hon. "Nej. Det gjorde du inte. Det var inget, bara trött" Ljög jag. Hon nickade. "Okej, godnatt då" Sa hon. Jag nickade. Snart föll jag även i sömn.
 
*
 
Jag vaknade av hur telefonen ringde. Jag greppade den eftersom den låg under kudden. "Harry" Svarade jag. "Godmorgon, Det är Simon. Jag tänkte bara att ni ska veta att ni ska vara på arenan om 45 minuter för lite rep inför imorgons show, och i kväll ska du och Marissa ut på middag på Eifeltornet." "Okej" Svarade jag och la på dirrekt. "Alla måste upp" Sa jag så alla skulle vakna. Vilket ingen verkade vilja. Jag skakade om Louis så han skulle vakna, sedan Zayn och Liam. Jag bankade på Niall och Emmas dörr och gick sedan fram till Marissas säng. "Marissa" Jag drog upp hennes drapperi. "Du måste upp, vi ska på rep" Jag skakade henne försiktigt. "Mmh" Sa hon och vände sig om. Jag suckade. Jag gick i stället själv och tog frukost. Louis och Zayn var uppe de med. 
 
Alla kom i alla fall till slut i tid vilket var bra. Vi körde igenom låtarna, denna scenen var mindre än vad den brukar vara så vi var tvugna att anpassa oss till den. Marissa fick också köra igenom sina låtar och hennes röst var verkligen vacker. Jag kunde inte slita mina blickar i från henne det gick inte. "Ey" Louise slog till mig löst på ryggen. "Va?" Frågade jag honom. "Gillar du henne?" Frågade han. "Nej. Varför frågar du?" Frågade jag. "Dina blickar på henne, hur du blev arg i går, hur du jämt biter dig själv i läppen när hon gör något. Man ser hur bra du mår med henne" Sa han. Jag fnös. "Du kommer snart erkänna det." Sa Louis med ett flin på läpparna och gick där i från. 
 
*
 
Det blev kväll och jag hade gjort mig i ordning och jag stod utanför bussen med Paul och snackade medans Marissa bytte om. Niall och Emma skulle följt med men Elin låg i feber så det gick inte. Marissa kom ut med en fläta på ena sidan, inte sminkat sig särkilt mycket, och hade ett par jeans och en topp. Hon var naturligt vacker verkligen. "Ska vi dra?" Frågade jag.  "Japp" Svarade hon. Vi hoppade in i bilen och Paul satte sig i framsätet. Vi åkte och vi blev snart avsläppta. Paul följde med oss ut och det var som vanligt papz efter oss. 
 
 
 
Vi åkte upp i tornet och jag hade aldrig varit här. Det var så sjukt fint verkligen. Paul hade stannat där nere och en servitris eller något liknanade hade tagit hand om oss. Vi fick sätta oss ner vid ett bord och vi fick inte sitta särskilt avskilt. Så man såg hur folk kollade på oss och så vidare. Då var vi verkligen tvugna att se kära ut. "Vad vill du ha?" Frågade jag. "Jag vet inte" Svarade hon och kollade i menyn. "Jag ska ha det här med musslor, och du?" Frågade hon. "Jag vet inte riktigt, tror jag tar samma" Svarade jag. Hon nickade. Jag gav henne en blick att hon skulle ta min hand som jag lagt ovanpå bordet. Hon tog den och jag kramade om hennes hand. 
Ett leende tog över mina läppar. Det kändes bra. Gud, vad händer med mig?. 
 
Kort kapitel nu måste jag fortsätta med mina älskade läxor, men snart höstlov, då kan jag skriva! ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Jättebra! :) xx

2012-10-14 @ 19:01:39
URL: http://liiiindaas.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Jätte bra!! ;)

2012-10-14 @ 19:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0