Chapter 22 - Stop doing that

Marissas Perspektiv:
 
"Kom igen då Styles" Sa jag. "Jaja, jag kommer" Suckade han. "Vart ska vi, du som kan detta" Sade han. "Jag kan inte Boston, men jag vet vad vi ska göra" Sade jag. Han himlade med ögonen och han hoppade ur bilen. "Ska vi rida?" Frågade han chockat när han kom ut och såg en häst. "Japp, dit vi ska" Sade jag glatt. "Varför kan vi inte åka bil?" Frågade han. "För att man inte får åka bil där kanske" Sade jag. "Men visst är han söt?" Sa jag och klappade fint på hästen. "Ska vi dela häst?" Frågade han. "Ja" Sade jag och kollade på hästen medans jag drog en hand genom mitt hår. Det jag faktiskt länge sedan jag red.
 
 
"Hur ska vi kunna rida två?" Frågade han. Jag suckade frustrerat och hoppade på hästen. "Så, hoppa på bakom mig nu" Sade han. "Jag kommer inte komma upp" Sa han. "Var inte larvig" Sade jag. Han suckade och till slut kom han upp. "Se, så svårt är det inte" Sade jag. Jag kunde bara veta utan att jag såg honom att han himmlade med ögonen åt mig. "Så" Sade jag och jag började dra försiktigt i tyglarna för att få hästen att röra på sig. Harry höll ett stadigt grepp runt mina höfter för att inte ramla ner. Jag log smått. Vi skulle rida en bit tills vi skulle vara framme och det var en skön tystnad mellan oss.
 
Till slut var vi framme och Harry hoppade först av, han hade inte en speciell snygg landning då han ramlade rakt ner i backen. Jag skrattade och hoppade snygg av hästen. Jag spände lätt fast honom i ett träd så han inte skulle springa iväg. "Wow det är fint här" Sade han. Jag nickade. "Kom" Sade jag. Vi började vandra neråt mot vattnet och till en gräsplätt. Vi satte oss vid gräsplätten och kollade ut mot det lilla vattenfallet. "Hur visste du om det här stället?" frågade han. Jag kollade finurligt på honom. "det du" Sade jag. Han skratta och himlade lätt med ögonen. "Du gjorde ett bra val i alla fall" Sa han. Jag log smått. "Kom igen" Sade han och ställde sig upp och sträckte ut handen. "Vad ska vi göra?" Frågade jag. "Du ska få se" Sade han. Jag log och tog hans hand. "Jag börjar" Sade han. Jag kollade o förstående på honom.
 
 
Han tog tag i repet som var fast spänt i ett träd och jag kollade skräckslaget på honom. "Nej" Sade jag. "Jo" Sade han. Han svingade sig i väg och hoppade snygg i vattnet. "Din tur" Ropade han. "Eller är du feg?" Frågade han. "Nej" Sa jag och log smått. Jag tog i "lijanen" och svingade mig och kastade mig sedan ut i vattnet och jag landade nästan på Harry.
 
Tumblr_m3vr7s8sas1r70xwto1_500_large
 
"Det här kanske inte var jätte smart" Skratta jag. "Vadårå?" Frågade han glatt. "Vi har inget annat med oss, det är inte dirrekt så att vi kommer torka dirrekt" Sa jag. Han himlade med ögonen. "Kan du sluta göra så?" Frågade jag medans jag trampa vatten för att hålla mig uppe vid ytan. "Vad?" Frågade han. "Himla med ögonen så fort jag säger något" Sade jag. "Som du vill" Svarade han. Jag flinade. "Att jag har en sådan övertalelse över dig visste jag inte" Sa jag på skämt. Han skratta. "du är ju min flickvän, jag måste ju lyda henne, inte sant?" frågade han. "Det förstås" Skratta jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ASBRA

2012-11-25 @ 16:19:34
Postat av: Alictin

HAHAHA gud dog lite... Du kan verkligen ingenting om hästar!
"Jag började dra försiktigt i tyglarna för att få hästen att röra på sig." Tyglarna använder man för att göra halter eller halvhalter. Du skulle aldrig kunna få hästen att gå genom att DRA i tyglarna. HAHAHHAHA

Till nästa gång: Skriv inte om sådant du inte kan någonting om, okej!? ;)

Svar: haha jag vet att jag inte kan något om hästar. Jag har aldrig suttit på en i hela mitt liv. Men jag ville skriva om det och då fick det bli som det blev. Jag får skriva om vad jag vill. Min novellllll.
justajbnovel.blogg.se

2012-11-25 @ 18:47:39
URL: http://alictin.blogg.se
Postat av: Anna

Super, mega bra. :)

2012-11-27 @ 20:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0