Chapter 9 - payback is a bitch

Saras Perspektiv:

Det började nu dra sig mot kvällen vi hade kört ganska långt för att komma bort ganska långt bort så vi inte behövde åka lika långt bort imorgon. Vi hade mest suttit och pratat ute i solen. Shorts och magtröja var det jag hade på mig. Det var skönt ute, men det kändes helt fel att sitta i bikini om de andra satt i shorts och tröja. Sola får jag väl göra i morgon tänkte jag för mig själv. Liam och Zayn har turats om och kört båten. Mest Liam för han är mest duktig. Niall har också testat på och han var överaskande bra faktiskt.
Louis och Josefine stog och lagade mat och Liam och Zayn var vid ratten och jag, Niall och Harry satt och pratade vid sofforna när solen snart försvann från himlen.

"Hallå Sara?" Frågade Niall och skratta. "V-va, vad sa ni?" frågade jag. Jag hade dagdrömt igen och inte märkt om de sa något. "Vi fråga hur du hade det i Sverige vad du hade för liv typ?" Frågade Niall. "Som en vanlig tonåring, ute med kompisar, plugga, festa osv" Sa jag och skrattade till lite. "Inte haft någon pojkvän?" Frågade Niall. "Är du nyfiken eller?" Frågade jag och skratta. "Faktiskt" Sa han och flina. "Nej jag har inte haft någon pojkvän, eller visst vid typ femton års åldern, men jag har aldrig riktigt varit förhållande typen" Svarade jag och de nickade. "Ni då?" Frågade jag. "Hade en flickvän innan jag blev känd" Sa Niall. "Jag med, fast lite mer innan än Niall och hans" Sa han. "Okej" Log jag.

Jag kände att båten stannades och vi var på någon såndär båt camping. Det var långt i från andra båten, så det var bra. Liam och Zayn gick och fixade så båten stog still och allt det där. "Maten serveras" Skrattade Josefine. "Äntligen" Sa Niall och jag började skratta. Köttfärsås och spaghetti var det. Man var tvungen att leva på lite enklare mat nu när man levde så här. Liam och Zayn kom nu och Liam slog sig ner mellan mig och Louis och vi började att äta. "Gud vad gott med mat" grymtade liam med mat i munnen, det såg inte speciellt vackert ut när spaghetti ploppade ut från munnen. "fyfan" sa jag äcklades. "Niall för i helvete, vi har ju fin besök" Sa Zayn och alla började skratta. Jag vet inte varför men det var så himla lätt och umgås med de här killarna, de kändes som jag känt dom väldigt länge.

Vi dukade undan våra grejer och gick och satte oss igen. "Niall kom jag ska visa en sak" Sa jag och drog med honom upp från soffan. "Ulalalala" Skämtade han. "Jag vet" Sa jag och blinka på skoj. Det var absolut inte det. Jag drog med honom till "däcket". "Är det nu vi ska kyssas?" Skämtade han. "Ha-ha" Sa jag och skratta. "Men kolla där, det är någons sko som ligger där" Sa jag och pekade i vattnet och han böjde sig fram och kollade ner. Jag tog chansen och puttade ner honom i vattnet. Hans min när han kom upp var obeskrivlig. Alla as garvade i bakrunden och jag gick dit och gav de en high five. "Du är så dödens" Ropade Niall.

Nu var kriget i gång. Louis och Liam hade varit i vattnet. De brottade med varandra Louis fick ner Liam, Zayn hade tagit chansen att putta ner Louis då så båda hade åkt i. Jag och Josefine gömde oss ganska långt bak i båten, inte inne i båten alltså. Jag hörde ett till plumps, jag antog att någon åkte i vattnet, eller så hoppa någon av de som varit i vattnet ner igen. Men sen förstog jag att det var Harry. Louis och harry gick emot Zayn för han puttat i de så Zayn var snart i vattnet. Jag kunde höra killarna viska, men de sög på att viska. "Niall du och jag tar Sara" Sa Harry. "Vi tre tar Josefine" Sa Zayn till de andra. Jag visste de eftersom jag såg de igenom ett litet fönster.

Jag kollade skräckslaget på Josefine. Jag började klättra upp så jag kom högst upp på båten och försökte gömma mig där. "Hittat henne" Hörde jag Louis ropa. "NEEEEJ" Skrek Josefine och jag andades lättat ut. Det var inte jag de hade hittat. Jag hörde att någon kom upp här uppe, jag gömde mig bakom en liten soffa fotstegen kom närmare. "Jag ser dig" Skrattade Harry. "Typiskt" Mumlade jag. "Jag såg dig inte igentligen bara så du vet" Sa Harry och kom imot mig. "FAN DIG" Skrek jag och försökte ta mig ner. "NIALL" Ropade Harry och jag blev omringade i den lilla trappan. "Jag är körd" mumlade jag och jag såg hur Josefine åkte ner i vattnet med Liam, jag skrattade och glömde att jag anagligen skulle åka ner jag med.

"Det var du som började det hela, nu ska jag avsluta det" Skrattade Niall. "Sluuuta" Skrattade jag. Men det var försent. Harry greppade tag i mig och bärde upp mig i famnen. Jag sprattlade och Harry gav mig över till Niall som en liten docka. Han gick upp med mig på högsta våningen och jag fick panik. "SERIÖST" Skrek jag. "Jag är seriös" Sa han och flina. "Oh.my.god" sa jag. "NU" Niall hoppade ner med mig ivattnet." AAAAAAAAAH" skrek jag. Det var svin kallt och jag kollade argt på honom när jag kom upp ur vattnet och var på båten. "U know, pay back is a bitch" Sa han och flina. Jag suckade och tog en handduk och försökte torka mig lätt. "Harry jag dödar dig om du kommer in på vårat rum nu, seriöst" sa jag och kollade menat på honom. "Lovar" Sa han. Han hade redan fått på sig ett par shorts och ett linne. Jag gick in och drog av mig de äckliga kläderna, duscha fick jag göra imorgon. Jag drog på mig ett par trosor och en stor tröja eftersom klockan hade slagit elva och jag kunde lika gärna gå och sova.

"Jag går och lägger mig, godnatt" Ropade jag. "Vi alla ska det med" Sa Harry och jag nickade och la mig på ena sidan i sängen. Harry kom snart in och drog av sig sitt linne och sina shorts så han bara hade sina kalsonger på sig. Jag tror att han såg att jag kollade så han flina åt mig. Jag blev generad och kollade bort. "Är det okej att jag sover så här?" Frågade han. "Jag bryr mig inte" mumlade jag. "Visst, jag tror du vill det" sa han och jag fnös.
Han skrattade och la sig på sin sida. "GODNATT MINA VÄNNER" Ropades och jag hörde att det var Louis. "GODNATT" ropade alla tillbaka. "godnatt" mumlade Harry till mig. "Godnatt Harry" Sa jag och somnade snart i en djup sömn. Jag vaknade dock någon timme efter att en arm omfamnade mig. Harry hade lagt sin arm över mig, var det meningen eller gjorde han det i sömnen?. Jag bestämde mig för att inte göra något åt det och somnade med ett leende på läpparna.

Ojojoj, hahaha. Komentera :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Grymt bra!

2012-05-10 @ 21:35:59
Postat av: Anna

Jätte bra!

2012-05-10 @ 21:46:11
Postat av: Agnes

AWESOMEEEEE! :D

2012-05-11 @ 22:43:09
URL: http://onedirectionnooovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0