Chapter 13 - Getting to know eachother better.

Harrys Perspektiv:

Det var så himla rörigt här nu när alla var här i deras lägenhet. Jag ville prata med Sara ensam. Lära känna henne bättre än vad jag gjorde. Jag gick fram till henne eftersom hon var i köket själv. "Vill du följa med till våran lägenhet och ja så kan vi väl typ ja prata oså?" Frågade jag ganska nervöst, tänk om hon skulle säga nej liksom......
"Visst, det kan vi väl" Sa hon glatt. "Vi går över till oss" Sa jag till de andra som satt i soffan. "LÄMNAR DU MIG?" frågade Josefine och riktade frågan mot Sara. "Du har väl inget emot det, om jag känner dig rätt" Flina Sara. "Vad ska ni hitta på då?" frågade Niall och viftade med ögonbrynen. "Vi-" "Okej vi vill inte veta" Flina Niall. "Herre gud" Sa Sara och drog med mig till hallen.De busvisslade och jag pekade finger åt de och vi tog sedan på oss våra skor och promenerade till min lägenhet som var huset brevid.

Vi klev in och tog av oss skorna. "Vill du ha något?" Frågade jag. "Nej tack" Svarade hon och log. "Vi kan väl sätta oss i vardagsrummet och snacka" Sa jag och hon nickade så vi gick dit. "Så vad ska vi snacka om?" Sa hon. "Jag vill veta mer om dig" Sa jag. "Jasså, som vad?" Frågade hon. "Din familj, berätta om de" Sa jag. "Okej" började hon. "Jag har en mamma, en pappa, som heter Maria och Fredrik, en storebror som heter Filip och en lilla syster som heter Milla, Filip är 20 och Milla 12, ehm ja vad kan jag säga mer?" Skrattade hon. "Hur bor ni?" Frågade jag. "I en villa, i en liten stad som heter Östersund." Sa hon och jag nickade, inte fatt jag visste vad det var menmen. "Hur blev ni kända det var genom någon tävling va?" Frågade hon.



"Japp genom x-facor, vi uppträdde som "singlar" först men blev sen ett band - OneDirection" Sa jag och hon nickade. "Är det inte svårt och vara så känd?" Frågade hon. "Jo, det är ganska sjukt att vi blivit så kände som vi egentligen är, ingen av oss trodde det från en första början, men det är väldigt härligt med alla fans och så också men det är väldigt svårt med förstås" Sa jag. "Läser du ofta om dig själv i tidnignarna?" Frågade hon. "Aldrig, man mår bara dåligt av det, men visst händer det i bland, det beror på vad överrubriken säger" Skrattade jag och det gjorde hon med. "Du hade tagit studenten va?" Frågade jag. "Japp, men igentligen ett år för tidigt men jag blev ju hemskolad sååå.." Skrattade hon. "Skönt att vara klar i alla fall, vad vill du jobba med i framtiden då?" Frågade jag. "Ingen aning faktiskt, men just nu orkar jag inte med något slitet jobb jag vill njuta, så jag antar att jag ska börja med att jobba på något cafe eller bartender eller något sånt" Sa hon. "Dudå?" Skämtade hon. "Jo, jag tänker jobba som polis" Sa jag ironiskt. Hon skrattade med sitt gulliga skratt.

"Har du kul i London då?" Frågade jag. "Ojah, en jätte bra stad och det är väldigt skönt att komma i väg från Sverige, har ni varit i Sverige föresten?" Frågade jag. "Japp, i Stockholm några gånger, det är faktiskt bra där" Svarade jag och hon nickade. "Vill du se på film?" Frågade jag. "visst" Svarade hon. Vi kröp ner i soffan och jag såg hur Niall kom in. "Var är de andra?" Frågade Sara. "Louis och Liam är hos sig, Zayn hos Josse men ska bara hämta min mobilladdare jag går över till Lou och Liam" Sa han och vi nickade.

Filmen började och det var filmen The Notebook som börja. Sara hade insisterat på den filmen så varför inte liksom. Göra henne glad är en av de bästa sakerna. Hon låg lite lutad över mitt bröst och jag hade armen om henne. Det var mysigt att ha henne så nära, jag hade verkligen gått och blivit smått förälskad i denna tjejen.
Ju längre filmen gått ´kunde jag höra ett par tunga andetag. Hon hade somnat. Jag ville inte väcka henne så jag bärde upp henne i min famn och la henne i min säng. Jag bytte också om för att gå och lägga mig och snart somnade även jag tätt intill Sara. Men skulle hon bli arg för jag inte väckte henne?.


Komentera :)


Kommentarer
Postat av: Mirabelle 1D

kan vi göra ett länkbyte?

2012-05-25 @ 15:33:22
URL: http://mirabellem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0