Chapter 53 - The Wild Ones. the end.

 
 
 
Saras Perspektiv:
 
Jag var jätte stolt. Över alla fem killarna, jag grät nästan under hela konserten, dock var jag inte den ända, alla tusen fans där ute grät också. Josse också för den delen. Hanna var dock inte jätte pepp på en hel konsert utan hon hade sina öronskydd på sig och sov i min famn vilket faktiskt såg riktigt roligt ut, hon må nog vara den ända tjejen som somnat på en One Direction konsert. Det var morgon och det var dags att åka till Sverige. Sverige. Gud vad jag saknade att vara där. I lilla östersund. Dock skulle vi bara till Stockholm och jag hade ingen tid med att åka upp till Östersund. Vi skulle om vilken minut gå på planet och jag var lugnare än vad jag var i går. Killarna hade skrivit en hel del autografer på flygplatsen då fansen visste att det var här de skulle vara. Jag hade fått vara med på en del bilder jag med. Varför förstår jag inte riktigt varför de vill ha med mig.
 
Kön började röra sig och vi började gå in mot planet. Återigen reste vi inte privat, vilket var både negativt och positivit, jag tycker det är lite slöseri när det faktiskt går att resa vanligt, men samtidigt är det skönt då det inte är någon som stör. Vi letade efter våra platser och Harry satte sig längst in mot fönstret jag med Hanna i mitt knä brevid och Niall brevid mig. Josse och Zayn satt snett längre fram och Liam och Louis satt framför oss. Hanna var pigg vilket jag inte var så jag satte på min telefon och visade henne lite klipp på den. Jag lutade mig mot henne lite lätt och kollade med henne och jag kände verkligen hur mina ögonlock snart skulle stängas. Jag hörde ett kamera ljud och jag kollade mot Harry som tog kort. Jag himlade med ögonen åt honom men han bara skratta. "Vad måste ju visa de svenska fansen att vi är redo för att inta Sverige" Sa han och jag skratta.
 
 
*
 
Vi var framme i Sverige och konserten skulle inte vara förns imorgon kväll. Men killarna var tvugna att åka till globen för lite genrep och så. Själv skulle jag möta min familj och vänner som jag inte sätt på evigheter. Alla hade äntligen fått sina väskor och vi skulle igenom en sista säkerhetskontroll sen var det klart. Jag kände hur jag ökade takten på mina ben och Harry hade tagit Hanna så jag skulle kunna slänga mig i famnen på mina kompisar och familj. Jag gick mot vänterummet för folk som väntade när resande skulle ankomma. När jag såg dom sprang jag med min tunga resväska och hoppade in i famnen på mamma. "Oh vad jag saknat dig gumman" Sa hon och pussade mig på hjässan. Jag kramade även om pappa, och mina syskon.
 
Josse stog och kramade sin mamma och pappa, mina föräldrar hade nu lagt all sin uppmärksamhet på Harry som stog med Hanna. "Cornelia" Sa jag glatt och gick fram till henne. "Heej" Sa hon och jag kramade om henne länge. Jag kramade även om alla mina andra vänner som kommit hit. "Vi måste gå nu grabbar" Liam la på i telefonen. De nickade. "Vi ses i kväll babe" Sa Harry och kysste mina läppar. Jag nickade och log mot honom. "Vi har bokat bord på en resturang så vi alla kan äta." Sa mamma glatt. "Bra, för maten var inget vidare på planet" Sa jag. De skrattade. Pappa tog Hanna och bärde ut henne åt mig vilket var en lättnad då jag både hade Hannas väska och min väska. Innan maten besetämde vi oss för att checka in på hotellet vilket är mycket praktiskare.
 
*
Harrys Perspektiv:
 
Vi var klara med genrepet och tjejerna skulle visa oss runt i Stockholm. Visst har vi varit här förut men det är inte dirrekt så vi känner till stället. Vi hoppade in i bilen som skulle ta oss till hotellet där vi skulle hämta upp dom sen var det dags för rundtur. Klockan var nio på kvällen så jag undrade vad de skulle hitta på. "Vad tror du vi ska göra?" Frågade jag Louis. Han skakade på huvudet. "Inte en aning" Sa han jag nickade instämmande. Jag hade inte heller någon aning. Man visste aldrig vad de tjejerna skulle kunna hitta på, de var alltid fulla med ideer. Bilen stannade och in kom tjejerna, min blick vändes mot Sara och hon var verkligen snygg i de kläderna hon hade på sig. "Sluta ät mig med blicken" Sa hon och försökte vara rädd alla skratta åt henne. Jag drog ner henne i mitt knä och bilen körde i väg. "Okej vi ska åka båt först" Sa Josse. Båt?. Skulle de inte visa oss Stockholm?.
 
Vi gick på någon sorts färja av något slag och det var bara vi på den. "Vart tar ni oss?" Frågade jag och skratta. "Hemligt" Sa Sara och jag skratta och la mina armar om hennes mage. "Jag älskar dig" Viskade jag i hennes öra hon log och vände sig om. "Älskar dig med" Sa hon och kysste mig lätt. "Dit ska vi" Sa Josse och pekade och vi alla vände oss om och kolla. Det såg ut som ett stort nöjesfält vilket det antagligen var. "Välkomen till Gröna lund våra herrar" Sa Sara och vi skratta. Gröna Lund vad var det för konstigt namn.
 
 
"Är det verkligen öppet klockan nio på kvällen?" Frågade Liam förvånat. "Nae, men för oss är det, vi har det för oss själva hela natten" Sa Josse och jag nickade imponerat. "Omggg" Niall nästan hypventilerade då han älskar nöjesfält. Jag tycker också om det och ska aldrig visa mig som en fegis heller. Båten stannade och vi alla gick av och där möttes vi av någon kille som släppte in oss. Vi alla blev som barn där inne och sprang runt och runt i karrusellerna men ingen av oss hade vågat på oss de värsta än. "Nu tar vi den där" Sa Sara och pekade på den som hette Insane. "Den stämmer verkligen överens med dig, du är galen" Sa jag. "Har det aldrig slagit dig att du faktiskt blev kär i en av The Wild Ones?" Frågade hon och log flirtigt. "Tro mig det har det, och jävlar vad kär jag blev" Sa jag och följde sedan efter de andra upp i karrusellen. Det här var inte starten men det var inte slutet heller.
 
 
 
sluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut. Inte det bästa slutet men jaja ;). Någon som vill ha prologen till nästa novell?

Kommentarer
Postat av: Anonym

as bra!!!!!!

2012-08-27 @ 19:43:14
Postat av: Anna

Super bra!! Ja!! :)

2012-08-27 @ 22:18:12
Postat av: Anonym

Den var så bra ,

2012-11-10 @ 09:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0