Chapter 52 - Tour Begins

Saras Perspektiv:
 
Vi satt i bilen på väg till flygplatsen. Vi skulle vara borta länge, väldigt länge. Jag hade aldrig varit med om något sånt här innan även fast jag snart varit tillsamans med Harry i ett år. Ett år. Det hade gått så fort. Jag satt i mini bussen med en sovande Hanna brevid mig och jag log och lutade mitt huvud mot Harrys axel då jag var väldigt trött. Niall och Louis sov på varandra vilket såg väldigt gulligt ut. Josse och Zayn hade en tröja över deras huvuden.
Bilen stannade snart och alla rycktes till och Niall och Louis vaknade. Dom såg så nyvakna ut så jag skrattade åt dem. Jag gick ut på Harrys sida så jag kunde gå till andra sidan och hämta Hanna. Men Harry kom före mig och gjorde det åt mig. Det var fullt med Papz utanför så vi la över en filt över Hanna eftersom hon fortfarande sov. Vi tog våra resväskor och gick in i flygplatsen. Vi stog i inchekningen och Hanna vaknade. Harry tog upp henne och då blev hon genast gladare. Vi bestämde oss för att alla kanske inte behövde stå i kön så jag, Josse, Zayn, Niall gick bort en bit så fick alla andra ta hand om det andra. Zayn tog Hanna i famnen och lekte med henne. Han gillade verkligen Hanna och det gjorde Hanna med Zayn med.
 
 
När de hade kommit längst fram i kön gick vi tillbaka för att checka in allt och sen fick vi äntligen gå mot planet. Vi skulle faktiskt inte åka ett privat jet då det hade hänt något och vi fick åka vanligt. Vilket inte gör mig något för små plan är alldeldes för läskiga för min smak. Vi klev på planet och gick och letade efter våra platser. Hanna hade ju ingen plats utan får sitta i knät. Första stoppet var Danmark sen var det dags för Sverige vilket jag verkligen såg fram emot. De skulle ha två konserter i Danmark men bara en i Sverige vilket var lite synd. Men de hade gjort så att vi faktiskt skulle få sova i Sverige en natt så alla mina kompisar och familj skulle komma ner till Stockholm så jag fick hälsa på de.
 
Hanna var inte den lyckligaste personen på planet, hon grät som bara den. Varför vet jag inte riktigt. Jag försökte tystna henne men det gick inte. Harry tog över men hon gav sig inte. Vilket hon brukar göra när Harry håller i henne. Harry började busa med henne med Niall och då äntligen tystnade hon. Niall behöll henne i sitt knä och jag passade på att ta ett kort.
 
 
 
 Planet skulle lyfta så Harry tog Hanna i sin famn igen och jag höll hårt i hans hand då jag verkligen inte gillar att flyga. Jag hade Louis på min höger som verkligen inte var rädd utan han satt och garvade åt mig. Lika så gjorde Niall och Liam bakom mig. Planet lyfte i alla fall så jag överlevde. Snart kom de ut med mat och magen skrek verkligen efter det. Jag fick dock börja med att mata Hanna innan jag fick ta min mat. Det gick någon timme och snart var vi framme för att landa i Danmark. Det klarade jag galant då det är mycket värre att lyfta.
 
Vi tog våra väskor på bandet och gick ut ur flygplatsen. Hela crewet var tydligen redan på plats på hotellet det var bara vi och Paul kvar. Då vi alla hade tagit ett annat flyg. Vi hoppade in i minibussen som skulle köra oss mot hotellet vi skulle bo på. Vi skulle bara fixa in väskorna för sen skulle vi mot arenan killarna skulle uppträda på redan ikväll. Det var första gången jag skulle få se dom live och det var verkligen något jag såg fram emot. Jag vet att alla fem sjunger som gudar då jag hört de sjunga men inte på en scen.
 
 *
Vi var på arenan och det var näst intill kaous lite överallt. Folk som stressade inför konserten men killarna var relativt lugna i alla fall. "In i sminket nu Niall" Ropade någon röst. Han nickade och klev in. Det var sjukt hur mycket folk det var som fixade allt. Man hörde alla fans i arenan som skrek högt och ljudligt. Det var nästan sjukt hur mycket folk det var där ute.
 
Harrys Perspektiv:
 
Jag var klar för att inta scenen, dock var det en kvart kvar och vi väntade på att Liam skulle bli klar inne i sminket eftersom han var den ända kvar. Jag gick för att leta reda på Sara och såg henne med Hanna i sin famn och de tittade ut mot scenen. Jag log för mig själv och fipplade upp mobilen och gick in på kameran och tog ett kort. Jag la sedan ut det på instagram och skrev. First concert for them. Nervous!!
 
 
 
Jag gick sedan fram till Saras vänstra sida och kysste henne på halsen och hon ryckte till. "Hej" Sa hon. "Hej" Log jag. Hon kysste mig. Dom kyssarna skulle jag aldrig tröttna på. "Josse frågade efter dig också" Sa jag. "Styles kom nu" Ropade Paul. "Kommer" Ropade jag. "Lycka till" Sa hon och kysste mig igen. "Tack" Sa jag och gick bakom scenen till de andra.
 
 
Okej guuys. Det är 1 eller 2 kapitel kvar får se om jag gör ett långt eller två korta ;). Ska försöka göra klart de idag. Har gjort en design till den nya novellen idag också!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Super bra!! :)

2012-08-26 @ 21:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0