Chapter 1 - London Here We Come.

Saras Persepktiv:
London, London, om några timmar är du våran, tänkte jag för mig själv. Jag skrattade åt min fjantiga tanke och återgick till verkligheten. "Josse, du har packat klart allt va?" Frågade jag. "Japp, allt är nerpackat" "Bra, kan du fatta att vi är i London om några timmar???" Frågade jag extalterat. "Nästan inte, men den här sommaren, den kommer vara den grymmaste hittils, vi ska festa, festa och festa" Sa hon glatt. "Det kan du ge dig på hun" Sa jag och log stort. "Och sen ska jag skaffa mig en riktig brittisk kille som har mycket pengar som kan försörja mig så jag slipper jobba på något tråkigt jobb" Sa hon och jag skrattade åt henne. "Ska du låte mannen göra allt jobb?" Frågade jag och skrattade till. "Ja, eller är inte mannen till för att göra det eller?" Frågade hon dumt. Jag suckade åt henne, ibland undrar jag om hon är dum på riktigt eller bara låtsas för att få uppmärksamhet. Men jag älskar henne ändå lika mycket.

"Ae, vad säger du, ett sista kort i Sverige?" Frågade hon. "Jag är på" Sa jag. "Eller vi ser ut som skit, vi tar någon bild från dator och lägger upp på fejjan" Sa hon. "Okej jag håller med" Sa jag. Vi satte oss vid datorn och kollade på bilder. "Den där tar vi" Sa jag. "Nej, den är ful. "Men den där då?" frågade jag och pekade på en bild. Jag hadep på mig hennes student hatt när hon hade tagit stundeten och vi hade gått ner till parken för fest.



London Here We Come with @SaraJohnson 

Skrev hon på facebook. Vi fick genast ganska många gillningar, vi är rätt populära här i Östersund. En liten stad med få människor, men med världens bästa människor. Jag kommer sakna min familj och mina andra vänner så sjukt mycket men en sommar i London, vem skulle tacka nej?. Jag visste inte riktigt hur vi skulle bo, det är min mosters lägenhet i centrala London som typ stått övergiven i ett halvår. Hon flyttade hem till Sverige igen men ville ha kvar lägenheten. Men nu i sommar tar vi över den.

*

Vi hade tagit farväl av våra nära och kära och vi satt nu på flyget och vi skulle alldeldes strax landa. Jag höll i Josses hand när vi landa och det slog som vanligt lock i öronen. "Tack för ni rest med London Airlines, ha en trevlig resa och ni är välkomna tillbaka." Ropades det ut i högtalarna. "Är du redo?" Frågade jag. Hon nickade glatt och vi skyndade oss ut ur planet. Vi gick in på flygplatsen och vi skyndade oss ut. Moster hade bokat sin gamla chaufför som skulle köra oss till lägenheten. Han prata Svenska vilket var skönt. "Där är han" Sa jag och pekade på en lång och mörk gubbe. Vi gick fram till honom och han hjälpte oss med våra väskor. "Hej tjejer, ska ni stöka till här i London" Sa han och skratta. "Japp, London blir osäkert för en sommar kan jag lova" Skrattade jag. "Jo det tror jag säkert att det kommer att bli." Sa han och kollade finurligt på oss.

Han skjutsade oss till Lägenheten och den var jätte fin på utsidan så jag kunde knappt bärga mig för att se insidan. Michael som chauffören hette hjälpte oss med väskorna och sa sedan hejdå vid ytterdörren. "Nu, 1...2...3" Sa jag och öppnade dörren som jag tidigare låst upp. "OMG" ropade vi och sprang runt i lägenheten. Lägenheten var på nästan 200 kvadrat och det var en 6 rummare. "Jag tar det här sovrummet" Sa jag och sprang in ett svart och vitt sovrum. "Jag tar det här" ropade hon och gick in i något sovrum. 

Vi är i London, äntligen.

Yeeeeey Kapitel 1.... haha ;). What do you guys thiiink?.
Om ni vill ha länkbyte så säg bare till. 
Jag kommer spela Sara och Josefine som random personer, så ni får använda eran fantasi lite granna. ;). 
Och en sak till KOMENTERA :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0